لیست ۱۰ بازی برتر ۲۰۲۲ اکس باکس به انتخاب متاکریتیک

با نزدیک شدن به پایان سال جاری میلادی لیست ۱۰ بازی برتر اکس باکس برای ۲۰۲۲ به انتخاب متاکریتیک منتشر شده که در ادامه نگاهی بر این عناوین گیمینگ خواهیم انداخت. برخلاف پلی استیشن، اکس باکس در سال ۲۰۲۲ عملکرد خیلی قوی در خصوص بازی‌های انحصاری نداشته اما سخت‌افزار اختصاصی و گیمینگ مایکروسافت با قرارگیری به عنوان یکی از بهترین کنسول‌های گیمینگ برای توسعه دهندگان شخص ثالث، توانسته موفقیت‌هایی در سال جاری میلادی کسب کند.

اکس باکس همراه با معرفی اشتراک Game Pass در سال ۲۰۲۲ میزبان بازی‌های موفق زیادی بوده است. در بخش سری بازی‌‎های انحصاری، سری کنسول‌های اکس باکس امسال میزبان Forza Horizon 5، عرضه نسخه کامل Grounded و Pentiment بوده است. اکس باکس امسال با تمرکز بیشتر روی کیفیت، قبل از انتشار بازی‌های بزرگ و انحصاری سال ۲۰۲۳ در قالب عناوین Redfall و Starfield، شکاف بین نسخه‌های انحصاری کنسول را با مجموعه‌ای از بازی‌های شخص ثالث عالی پر کرده است.

در همین راستا Game Pass اکس باکس بازی‌های خوبی مانند Persona 5 Royal ،Deathloop و A Plague Tale: Requiem ارائه کرده و این در حالی است که نسل فعلی از این کنسول‌ها شاهد ارائه بازی‌های Gotham Knights و Marvel’s Midnight Suns بر روی دو سری کنسول فعال اکس باکس بوده است.

در همین راستا در ادامه مروری بر ۱۰ بازی برتر اکس باکس برای سال ۲۰۲۲ به انتخاب متاکریتیک خواهیم انداخت. فهرست زیر شامل بازی‌های است که برای هر دو سری کنسول Xbox One و Xbox Series X/S به صورت اختصاصی و یا ترکیبی عرضه شده است.

Elden Ring

امتیاز: ۹۶

الدن رینگ بار دیگر به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد و این بازی در لیست متاکریتیک پلی استیشن نیز بیشترین امتیاز را کسب کرد. دلیل محبوبیت این بازی را می‌توان گیم پلی چالش برانگیز، داستانی غنی و کار شده، توجه به جزئیات در ساخت بازی و دنیای جذاب آن دانست و آخرین ویدئو گیم از استودیو ژاپنی FromSoftware دل گیمرهای بسیاری را بدست آورده است.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

Persona 5 Royal

امتیاز: ۹۴

سرانجام بازی تحسین شده Persona 5 Royal امسال برای اکس باکس منتشر شد و در مجموع کیفیت ارائه بازی بر روی اکس باکس و آپدیت‌های آن و همچنین محتوای چند ده ساعتی آن مورد رضایت طرفداران بوده است.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

The Stanley Parable: Ultra Deluxe

امتیاز: ۹۳

Stanley Parable بازی که رضایت طرفداران بسیاری را در سال‌های اخیر برانگیخته امسال نیز آپدیت جدیدی را منتشر کرده و در لیست متاکریتیک، برای پلی استیشن و اکس باکس در بالاترین رده‌ها قرار گرفته است. بازی جدید با محتوای تازه و حفظ کردن فرم گذشته خود علاقه‌مندان را ساعت‌ها درگیر خواهد کرد. این بازی مطمئناً با فرم محتوای خود و انتخاب‌های گیم پلی اش، خنده را بر لب‌های گیمرها خواهد انداخت و نسخه توسعه یافته بازی اصلی که در ۲۰۱۳ منتشر شد احتمالا به مذاق مخاطبین خوش خواهد آمد.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

Cuphead: The Delicious Last Course

امتیاز: ۹۲

چگونه می‌توان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های پلتفرمر را بهبود داد؟ مسلما این کار را می‌توان با دوبرابر کردن قابلیت‌هایی که باعث منحصر به فرد کردن بازی اصلی شد انجام داد و DLC جدید Cuphead با اضافه کردن عناصر جدید گیم پلی و بهبود آن این کارها را انجام داده است.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

Rogue Legacy 2

امتیاز: ۹۰

نسخه جدید از این بازی تقریبا پس از یک دهه عرضه شده و انتظارات زیادی در مورد بازی جدید مطرح شده است. با توجه به امتیازهای متاکرتیک و بازخورد گیمرها، به نظر می‌رسد این بازی جذاب است و به ایده‌های نسخه اصلی نیز وفادار مانده است. با این وجود این بازی کاملا یه طرح جدید و اختصاصی نسبت به بازی قبلی نیست و محتوای تقریبا یکسانی با گیم پلی جذاب و عمیق‌تری ارائه می‌دهد.

4067709 roguelegacy2

Deathloop

امتیاز: ۸۹

Deathloop پس از یک سال از زمان عرضه اولیه بالاخره برای اکس باکس نیز منتشر شد و به لطف بروزرسانی‌هایی که در ورژن اکس باکس ارائه شده بازی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این بازی اکشن اول شخص که توسط Bethesda منتشر شده و ساعت‌های متوالی شوتر اول شخص سخت را برای کاربران ارائه می‌دهد.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

Immortality

امتیاز: ۸۸

بازی Immortality یک عنوان گیمینگ FMV است که با استفاده از ویدئوهای واقعی ضبط شده برای عرضه در دسترس قرار گرفته و این بازی ظاهرا داستانی اسرارآمیز و رمزآلود در مورد زندگی و جاودانگی ارائه می‌دهد. داستان بازی نیز جذاب عنوان شده و چرخش‌های داستانی حیرت‌آوری نیز در آن گزارش شده است.

maxresdefault

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge

امتیاز: ۸۷

سال جاری میلادی سالی باشکوه برای سری بازی‌های Retrogaming و طرفداران آن بوده است و بازی جدید لاک پشت‌های نینجا نیز از همین سبک بازی‌ها عنوان شده است. این بازی با حال و هوایی آرکید و طراحی مدرن و ترکیب اکشن و ضرب و شتم جذاب به تقویت و حفظ میراث کونامی برای این سری بازی‌ها پرداخته است. هنر گرافیک پیکسلی بازی نیز جذاب به نظر می‌رسد و طراحی بصری بازی نیز مناسب عنوان شده است. این بازی مسلماً تجربه‌ای جذاب و نوستالژیک برای علاقه‌مندان ارائه می‌کند.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

OlliOlli World

امتیاز: ۸۵

OlliOlli World بازی دیگر از این سری محسوب می‌شود و از همان فرم اولیه جذاب استفاده می‌کند، اما با داستان پر زرق و برق و گیم پلی منحصر به فرد باعث توجه گسترده گیمران شده است. این بازی برای گیمرهایی با هر مهارت و تجربه‌ای مناسب عنوان شده و به اندازه کافی نیز برای کسانی که چالش را دوست دارند مناسب خواهد بود.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

Citizen Sleeper

امتیاز: ۸۵

آخرین بازی از سری ۱۰ بازی برتر ۲۰۲۲ متاکرتیک برای اکس باکس Citizen Sleeper، یک بازی عجیب و فریبنده است که با تلفیقی از داستان متفکرانه و دستمایه کردن موضوعات سنگین، سعی در ارائه کردن پایان‌های متعدد دارد. این بازی امتیاز ۸۵ را در متاکرتیک کسب کرده و توسط استودیو تازه تأسیس Jump Over The Age تولید شده است.

10 بازی برتر 2022 اکس باکس متاکریتیک

برخی دیگر از بازی‌های محبوب که امتیاز بالای ۸۰ را کسب کرده‌اند اما جزء ۱۰ بازی برتر محسوب نمی‌شوند شامل Forza Horizon 5: Hot Wheels ،A Plague Tale: Requiem ،Destiny 2: The Witch Queen ،MotoGP 22 و Lego Star Wars: The Skywalker Saga می‌شود.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link