مشخصات جذاب و هیجان‌انگیز iOS 17 فاش شد

کنفرانس WWDC 2023 اپل که قرار است روی توسعه‌دهندگان متمرکز باشد، دقیقاً در تاریخ پیش‌بینی‌شده، یعنی اوایل ژوئن برگزار می‌شود. بنابراین تعجبی ندارد که هر روز جزییات بیشتری در مورد مشخصات نرم‌افزارهای iOS 17، iPadOS 17 و macOS منتشر می‌شود.

در حالی که شایعات زیادی ادعا می‌کنند که ۲۰۲۳ سال پرباری از نظر تغییرات عمده iOS نخواهد بود، افشای جدیدی در توییتر تصویر متفاوت و نسبتاً هیجان‌انگیزی را برای iOS 17 ترسیم می‌کند. البته «analyst941»، افشاگری که اطلاعات جدید را به اشتراک گذاشته‌است، سابقه بلندمدتی در زمینه نشت‌های اطلاعاتی ندارد. اما وقتی نوبت به اپل می‌رسد، جزئیات صحیح زیادی در مورد محصولات و خدمات این برند از طریق افشاگری‌های وی به بیرون درز کرده است. در هر صورت، در حال حاضر با توجه به اطلاعات محدودی که در دست داریم، چاره‌ای جز اعتمادکردن به او وجود ندارد.

مشخصات iOS 17

مشخصات iOS 17

اول از همه، این افشاگری مجدداً تاکید می‌کند که iOS 17 برای همه دستگاه‌هایی که از iOS 16 پشتیبانی می‌کنند، منتشر خواهد شد. این بدان معناست که آیفون ۸ و آیفون‌های جدیدتر تا سری آیفون ۴، از جمله آیفون SE نسل ۲ و نسل ۳، iOS 17 را دریافت خواهند کرد. ظاهراً هنوز مشخص نیست که آیپدهای مجهز به تراشه‌های A9 یا A10 Fusion از iPadOS 17 پشتیبانی می‌کنند یا خیر. اگر اپل پشتیبانی از اسلیت‌ها را کنار نگذارد، آیپد ایر نسل سوم و آیپدهای جدیدتر همگی iPadOS 17 را دریافت خواهند کرد.‌

همانطور که قبلاً پیش‌بینی شده بود، iOS 17 قرار است روی بهبود عملکرد، بهره‌وری و ثبات سیستم متمرکز باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که سیستم عامل جدید بهبودها و عملکردهای جدیدی را در بخش دینامیک آیلند به ارمغان بیاورد. «analyst941» مدعی است که تیم بازاریابی اپل، تیم طراحی نرم‌افزار را تحت فشار قرار می‌دهد تا تجربه‌ای غنی‌تر از دینامیک آیلند ارائه دهد. احتمالاً این اقدام فروش آیفون ۱۵ استاندارد را افزایش می‌دهد. طبق شایعات، هر چهار گوشی جدید آیفون امسال به داینامیک آیلند مجهز می‌شوند.

انتظار می‌رود که در کنترل سنتر iOS نیز شاهد تغییراتی باشیم. هنوز مشخص نیست، اما افشاگر مذکور از تغییرات عمده در رابط کاربری و سفارشی‌سازی کنترل سنتر خبر می‌دهد. این اقدام با آخرین تلاش‌های iOS برای بهبود قابلیت‌های سفارشی‌سازی کلی آن همخوانی دارد.

احتمالاً جذاب‌ترین ویژگی جدید، «ویجت‌های فعال» خواهد بود که برای برای کاربران ویجت‌هایی بسیار تعاملی با گزینه‌های قابل‌لمس، اسلایدر و سایر عناصری که می‌توان با آن‌ها تعامل داشت، به ارمغان آورد. چنین قابلیتی وضعیت ویجت‌هایی که در حال حاضر در iOS داریم را بهبود می‌بخشد. با این حال، «analyst941» مطمئن نیست که این ویژگی به موقع برای iOS 17 آماده می‌شود یا خیر.

ظاهراً در iOS 17، نمایشگر همیشه‌روشن که در حال حاضر فقط در آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس یافت می‌شود، با ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی همراه خواهد شد. فیلترهای حالت فوکوس که به شما اجازه می‌دهد قوانین خاصی را برای اعلان‌‌های iOS ایجاد کنید. درست مثل همیشه، این به‌روزرسانی تغییراتی در نحوه رسیدگی به اعلان‌ها ایجاد می‌کند.

گفتنی است که احتمال دارد اپلیکیشن دوربین نیز تا حد زیادی تغییر به کند؛ به خصوص در بخش رابط کاربری و طرح‌بندی. این تغییرات ممکن است فقط برای سری آیفون ۱۵ اعمال شوند. انتظار می‌رود منوهای جدید در تنظیمات دسترسی سفارشی نیز ظاهر شوند و برخی از آنها ممکن است استفاده از آیفون را برای کودکان و سالمندان آسان‌تر کند.

iOS 17 چه زمانی منتشر می‌شود؟

انتظار می‌رود که iOS 17 در WWDC 23، زمانی که اکثر ویژگی‌های جدید اصلی آن روی صحنه نمایش داده می‌شوند، برای اولین بار معرفی شود. پس از آن، ما شاهد انتشار iOS 17 به‌عنوان یک نسخه بتای توسعه‌دهنده‌محور خواهیم بود. مدت کوتاهی پس از پایان سخنرانی WWDC، یعنی در حدود یک ماه بعد، اولین نسخه بتا عمومی iOS 17 ارائه می‌شود. iOS 17 به طور رسمی تقریباً همزمان با عرضه سری آیفون ۱۵ در اواسط تا اواخر سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.