مردی با Midjourney و ChatGPT زندگی دوباره دیجیتال به مادربزرگ درگذشته خود داد

مردی از Midjourney و ChatGPT برای احیای نسخه هوش مصنوعی (AI) مادربزرگ درگذشته‌اش استفاده کرد.

مرد ۲۴ ساله چینی با نام خانوادگی «وو» ویدئویی از گفتگوی خود با مادربزرگ مرده‌اش را به اشتراک گذاشت.

وو به مادربزرگش نزدیک بود و پس از مرگ مادربزرگش غمگین شده بود. بنابراین او تصمیم گرفت چندین عکس از او را در تولید کننده تصویر هوش مصنوعی Midjourney بارگذاری کند و از صدای ضبط شده او برای ترکیب واژگان گسترده‌تر استفاده کرد.

او سپس از ChatGPT استفاده کرد و به آن آموزش داد تا مانند مادربزرگش رفتار کند. او تمام مطالب را در وب‌سایت D-ID آپلود کرد که کاربران را قادر می‌سازد تا یک تجربه هوش مصنوعی محاوره‌ای فراگیر و شبیه انسان ایجاد کنند.

وو به ساوت چاینا مورنینگ پست می‌گوید: «من جزئیات زیادی از زندگی مادربزرگم را با ChatGPT به اشتراک گذاشتم، به این امید که بتواند پیشینه خانوادگی و گفتار مادربزرگم را درک کند تا بتواند با لحن مادربزرگم با من ارتباط برقرار کند.»

«در حال حاضر، «مادربزرگ» فقط می‌تواند صحبت‌های ساده داشته باشد. وقتی گفتار من پیچیده‌تر می‌شود، هوش مصنوعی نمی‌تواند درک کند.»

در یک کلیپ به اشتراک گذاشته شده در وب سایت اشتراک ویدئو Billibilli، وو گفتگو با نسخه هوش مصنوعی مادربزرگ خود را نشان می‌دهد.

وو در ویدئو می‌گوید: «من و مادربزرگ، پدرم و من به زادگاه خود برمی‌گردیم تا امسال سال نوی قمری را با شما جشن بگیریم. آخرین بار پدرم با شما تماس گرفت. به او چه گفتی؟»

«به او گفتم نوشیدنی نخور. مادربزرگ هوش مصنوعی او پاسخ می دهد، صرفه جو باشید و ورق بازی نکنید.»

وو که در شانگهای زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک طراح هنرهای تجسمی کار می کند، پس از شنیدن بیماری مادربزرگش از شهر بازگشت. او بیش از دو هفته بر بالین او ماند، اما نتوانست با او صحبت کند و خداحافظی کند، زیرا او تا زمان مرگ در کما بود.

وو به ساوت چاینا مورنینگ پست می گوید که این پروژه در مورد آرامش روانی است. او می‌افزاید: «من احساس خوبی دارم که می توانم به مادربزرگ نگاه کنم و بیشتر با او صحبت کنم.

البته شرکت‌هایی هم وجود دارند که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند. یک شرکت کره‌ای خدماتی را ارائه می‌دهد که به مردم اجازه می‌دهد پس از جمع‌آوری عکس‌ها و فیلم‌های ویدئویی با عزیزان مرده خود با آنها صحبت کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.