این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!

اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.

این عکس با عنوان “شکاف” توسط یک عکاس ژاپنی به نام کنیچی اوهنو از استان سایتاما در منطقه کانتو هونشو، بخشی از منطقه بزرگ توکیو، ثبت شده است.

کنیچی در سی و نهمین مسابقه عکس “طبیعت ژاپن” که توسط انجمن انجمن های عکاسی سراسر ژاپن (AJAPS) برگزار شد، شرکت کرد که دارای ۱۰۰۰۰۰ عضو در سراسر ژاپن است و این عکس به عنوان برنده در بخش “انتخاب ویژه” انتخاب شد.

در این مسابقه که توسط بخش بازاریابی سونی سازماندهی و حمایت می‌شود، امسال ۱۴۷۲۷ عکس از سراسر ژاپن شرکت کردند.

هدف این مسابقه در تمام این سال‌ها نمایش «شکوه طبیعت ژاپن از طریق آثاری است که مناظرگیاهان و جانوران و فعالیت های انسانی را به ما می‌نمایانند.»

اما آنچه عکس نشان می‌دهد…

در حالی که این عکس ممکن است در نگاه اول مانند یک تصویر ترکیبی از یک پرنده باشد که در دو پس‌زمینه مختلف قرار گرفته‌اند، اما در واقع یک عکس منفرد از پرنده است که پشت آن دیواری در لبه آب قرار گرفته و بازتاب آن در آب یک توهم نوری جذاب ایجاد می‌کند.

قسمت پایین دیوار دارای یک ناحیه تاریک (شاید جاوی جلبک) است و انعکاس متقارن این نوار در آب زیرین قابل مشاهده است. ارتفاع دیوار و زاویه عکس منجر به بازتاب دیوار به سمت پایین تا لبه آب شده و به ظاهر گیج کننده می افزاید.

اگر هنوز در درک آنچه در تصویر وجود دارد مشکل دارید؟ در اینجا تصویری را می‌بینید که با رنگ‌ها و برچسب ها همه چیز را توضیح می‌دهند:

در مسابقه عکس این طور توضیف شده: «عکس شگفت انگیز با تأثیر قوی». یک چیز جالب در مورد آن وجود دارد که شما نمی توانید بلافاصله بفهمید که چگونه گرفته شده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link