محصول جدید لنوو، کاربران را از هدست‌های واقعیت مجازی بی‌نیاز می‌کند!

project chronos 63b708c7745f73edafcd3b93

تاکنون شرکت‌های متعددی از هدست‌ واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی کرده‌اند یا در شرف رونمایی آن‌ها هستند؛ اما به‌نوعی می‌توان گفت که محصولات کنونی نتوانسته‌اند قدرت و پتانسیل عظیم این فناوری را به نمایش بگذارند.

اکنون، لنوو با اتخاذ رویکردی جدید، محصولی را با هدف مشابه رونمایی کرده؛ بااین‌تفاوت که برای غوطه‌ور کردن کاربران در دنیای مجازی به‌جای هدست و عینک، به‌سراغ محصولی در شکل و شمایل پروژکتوری جمع‌وجور با اسم‌رمز «Project Chronos» رفته است. غول چینی صنعت رایانه، در خلال برگزاری رویداد CES 2023 انبوهی از محصولات سخت‌افزاری را رونمایی کرد و شاید جالب‌ترین آن‌ها دستگاه کوچکی باشد که از فناوری واقعیت مجازی قدرت می‌گیرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که لنوو دستگاه یادشده را محصولی مفهرومی می‌نامد که ممکن است هرگز به بازار مصرفی راه پیدا نکند. باگذر از این موضوع، مهم‌ترین ویژگی کِرُنس این است که کاربر برای تعامل با محیط مجازی و اِلِمان‌های واقعیت افزوده نیازی به هدست‌های سنگین یا وسایل پوشیدی جانبی ندارد!

بد نیست بدانید که در توسعه و ارائه‌ی دستگاه‌های مبتنی‌بر واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی نکته‌ی حائز اهمیت چگونگی غوطه‌ور کردن کاربر در دنیای خیالی این محصولات و در عین‌ حال تعامل با دنیای حقیقی است و این دقیقا جایی است که دستگاه جدید لنوو از حسگرهای TOF برای این منظور بهره می‌گیرد.

درواقع، تمامی حرکات کاربر به لطف یک دوربین عمق‌سنج پیشرفته (TOF) رَصد می‌شود؛ حسگری که با عملکرد محاسباتی‌اش تمام حرکات بدن کاربر را ضبط و ثبت می‌کند. از سوی دیگر، سخت‌افزار دستگاه نیز با بهره‌گیری از قدرت پردازشی‌اش، اقدامات کاربر را به‌صورت سه‌بعدی در محیط مجازی رندر می‌کند و درنهایت، خروجی آن را به‌صورت آواتار مجازی ازطریق پورت HDMI روی تلویزیون یا رایانه‌های شخصی نمایش می‌دهد. کاربر پس از ایجاد آواتار، می‌تواند آن را با استفاده از ژست‌های حرکتی، وضعیت بدن، حالات صورت خود کنترل کند و نمایش آن را در زمان تقریباً واقعی روی صفحه مشاهده کند.

مشخصات فنی Project Chronos

  • پردازنده: ۱۳th Gen Intel Core processor
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰
  • رم: تا ۳۲ گیگابایت
  • حافظه: تا ۵۱۲ گیگابایت SSD
  • دوربین: RGB camera with ToF
  • وزن: ۳۵۴۰ گرم
  • درگاه: دو عدد USB3.2، سه عدد DisplayPort، یک عدد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، چهار عدد mini DisplayPort، دو عدد درگاه اترنت
  • شبکه‌های ارتباطی: Wi-Fi 6E24 و Bluetooth 5.0

همان‌طور که گفته شد، لنوو تا بدین لحضه، قیمت یا تاریخ عرضه این محصول را مشخص نکرد است و حتی نام رسمی آن نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بااین‌حال، لنوو می‌گویید برای گسترش اکوسیستم واقعیت مجازی خود، در حال همکاری با سایر شرکت‌ها است؛ بنابراین انتظار می‌رود که در رویدادهای آینده اطلاعات تکمیلی در رابطه با این محصول ارائه شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.