مایکروسافت مدل‌های سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ را معرفی کرد

مایکروسافت با ارتقای CPUهایی که مدت زیادی به تعویق افتاده بود را برای دو گروه از خط تولید سری سرفیس به اسم سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶، همراه با وبکم‌های بهتر و پشتیبانی گسترده‌تر از اینترنت ۵G، منتشر کرد.

در رویداد Microsoft’s Surface پنجشنبه، مایکروسافت آپدیت‌هایی برای دو گروه از سری دستگاه‌های Surface for Business را معرفی کرد. دو مدل سرفیس پرو ۱۰ نسخه بیزینس و سرفیس لپ‌تاپ ۶ نسخه بیزینس دارای CPUهای Intel Core Ultra هستند. این کار، یک پرش دو نسله از دوازدهمین نسل پردازنده‌هایی است که مدل‌های قبلی با آن ساخته‌ می‌شدند. مایکروسافت هیچ یک از مدل‌های سرفیس را تغییر ظاهری نداد. هر یک از این سرفیس‌ها، ظاهرش‌شان مثل مدل‌های قبلی‌شان است. تنها تفاوتی که دارند این است که یک دکمه کوپایلت اختصاصی به کیبوردشان برای دستیار شخصی هوش مصنوعی مایکروسافت (AI Assistant)، اضافه شده است.

سرفیس پرو ۱۰ نسخه بیزینس (Surface Pro 10 for Business)

surface pro 10 for business laptop mode

خبر بزرگ رویداد، اضافه شدن پردازنده‌های Core Ultra است. این پردازنده به همراه چیپ‌های Core Ultra 5 135U و یا Core Ultra 7 165U هستند. سرفیس پرو ۹ نسخه بیزینس دارای چیپ Core i5-1245U و یا i7-1265U بود. با عبور از نسل ۱۲ که دیگر منسوخ شده بود و رفتن به سمت چیپ‌های Core Ultra که همین چند ماه پیش معرفی شدند، ارتقای CPU یک پیشرفت بزرگ برای مایکروسافت به‌حساب می‌آید. انتظار داریم که مدل‌های جدید، عمر باتری بسیار بیشتر و عملکرد بسیار بهتری داشته باشند.

طراحی جداشدنی سرفیس پرو مثل جداشدن نمایشگر آن، درست مثل پرو ۹ است. مثل مدل قبلی، سرفیس پرو ۱۰ دارای یک نمایشگر لمسی ۱۳ اینچی با رزولوشن ۲۸۸۰×۱۹۲۰ پیکسلی و نسبت تصویر ۳:۲ است (بیشتر لپ‌تاپ‌ها یا نمایشگر ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰دارند). رزولوشن جدید بجز بخش روشنایی‌اش، هیچ پیشرفت دیگری نداشته است. این پیشرفت روشنایی نمایشگر آن، به ۶۰۰ نیت رسیده که که %۳۳ از سرفیس ۹ پرو با روشنایی ۴۵۰ نیت، بالاتر است.

دوربین جلو سرفیس پرو ۱۰ حالا یک دوربین ۱۴۴۰ پیکسلی دارد که این دوربین در سرفیس ۹ پرو، ۱۰۸۰ پیکسل بود. به کمک دستیار هوش مصنوعی Windows Studio Effects می‌توانید کادربندی خودکار را فعال کنید تا صورت شما را در قاب دوربین نگه دارد و محیط پشت شما را تار کند.

درنهایت، سرفیس ۱۰ پرو اتصال اختیاری به اینترنت ۵G را ارائه می‌دهد، البته بدون اینکه بخواهد شما را مجبور به کنار گذاشتن چیپ‌های اینتل برای مدل‌های مبتنی بر معماری پردازنده ARM کند. البته سرفیس ۹ پرو هم اینترنت ۵G را داشت ولی فقط با چیپ‌های اسنپدراگون SQ3 ضعیف شده، که مایکروسافت آن‌ها را با کوالکام توسعه داده بود، قابل استفاده بودند.

سرفیس لپ‌تاپ ۶ نسخه بیزینس (Surface Laptop 6 for Business)

surface laptop 6 for business 1

لپ‌تاپ سرفیس ۶ نسخه بیزینس درست مثل سرفیس پرو ۱۰، دارای دو پردازنده Core Ultra بوده و رزولوشن وبکم آن هم مثل سرفیس ۱۰ پرو است. بجز این مورد، نسبت به مدل سرفیس لپ‌تاپ ۵ تغییری نکرده و هنوز هم در اندازه‌های ۱۳.۵ اینچی و ۱۵ اینچی در دسترس است.

وبکم سرفیس لپ‌تاپ ۶ از کیفیت دوربین ۷۲۰ پیکسلی به کیفیت دوربین ۱۰۸۰ پیکسلی ارتقا پیدا کرده است. همین باعث می‌شود فرد در تماس‌های تصویری واضح‌تر دیده شود. همچنین Windows Studio Effects هم بهبود پیدا کرده و می‌توانید ظاهر برنامه را مثل برنامه‌های تماس تصویری مثل Zoom و موارد مشابه، تغییر دهید.

تنها ویژگی جدید دیگری که Surface Laptop 6 for Business دارد این است که افرادی که در ایالات متحده و کانادا هستند، در مدل‌های ۱۵ اینچی، می‌توانند یک کارت‌خوان هوشمند را در لپ‌تاپ خود نصب کنند. این ویژگی برای ادارات دولتی و شرکت‌هایی که به امنیت بالایی نیاز دارند، مناسب است.

لوازم جانبی

surface pro keyboard with bold keyset

مایکروسافت همچنین برای سری سرفیس، چند عدد لوازم جانبی را معرفی کرد. مایکروسافت علاوه‌بر اینکه خط تولید محصولات لوازم جانبی‌ای که با دستگاه‌های سری سرفیس منطبق باشد را برای خریداران تجاری و حرفه‌ای معرفی کرد، همچنین یک کیبورد جایگزین برای سری سرفیس پرو به نام Surface Pro Keyboard with bold keyset که دارای حروف برجسته است را هم معرفی کرد. این کیبورد جدید، باعث می‌شود که حروف کلیدها راحت‌تر خوانده شوند، همچنین نور بک‌لایت روشن‌تری از مدل قبلی دارد.

جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و موجود شدن دستگاه‌ها به محض اعلام شدن، به شما اطلاع داده خواهد شد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.