شرکت کوالکام پردازنده اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ را با هسته Cortex-X4 معرفی کرد

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که شرکت کوالکام امروز جدیدترین چیپست خود را با نام اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ معرفی کرد. این تراشه، پلتفرم تکامل یافته نسخه Snapdragon 7 Gen 3 است با این وجود هسته اصلی Cortex-X4 آن برای بخش پردازنده و همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی با پرچمداران سری ۸ مشترک است.

مشخصات پردازنده جدید اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ شرکت کوالکام

لازم به ذکر است که این تراشه جدید ۱۵ درصد بهبود در بخش پردازنده و همینطور ۴۵ درصد پیشرفت در چیپ گرافیکی Adreno نسبت به نسل قبلی خود و همچنین کاهش ۵ درصدی در مصرف انرژی را نوید می‌دهد.

این اولین تراشه در سری ۷ اسنپدراگون است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارائه می‌کند. به علاوه از طیف گسترده‌ای از LLM (مدل زبان بزرگ) و LVM (large vision model) مانند Baichuan-7B، Llama 2، Gemini Nano و Zhipu ChatGLM پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی باید دستیارهای مجازی (virtual assistants) بهتری را به ارمغان بیاورند و بتوانند محتواهایی را که قبلاً دیده نشده‌اند با کارایی باورنکردنی ایجاد کنند. به عبارت دیگر، باید امکان دسترسی به محتوای سرگرمی و تفریحی در هر مکان و زمانی با ترجمه و رونویسی چند زبانه در همه جا فراهم شود.

شرکت کوالکام پردازنده اسنپدراگون 7+ نسل 3 را با هسته Cortex-X4 معرفی کرد
شرکت کوالکام پردازنده اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ را با هسته Cortex-X4 معرفی کرد

تراشه Snapdragon 7+ Gen 3 بر اساس فناوری پردازش ۴ نانومتری ساخته شده است و با استفاده از هسته اصلی پردازنده Cortex-X4 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز کار می‌کند. علاوه بر آن ۴ هسته عملکردی (احتمالا A720) با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۳ واحد کارآیی (Cortex-A520) در فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز وجود دارد.

مودم Snapdragon X63 5G با سیستم اتصال موبایلی FastConnect 7800 و ۳GPP Release 17 5G کار می‌کند. از سوی دیگر سرعت Downlink از طریق NR تا ۴.۲ گیگابیت بر ثانیه است و گوشی‌های دارای این تراشه قادر به کار بر روی تمام استانداردهای گوشی همراه قدیمی خواهند بود.

پشتیبانی از نمایشگر تا رزولوشن ۴K با فرکانس ۶۰ هرتز و QHD+ با فرکانس ۱۲۰ هرتز می‌رود، همچنین نرخ تازه‌سازی متغیر از ۲۴۰ هرتز تا ۱ هرتز را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن از حافظه ۲۴ گیگابایتی RAM LPDDR5X و فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0 را پشتیبانی خواهد کرد.

اولین شرکت‌هایی که از تراشه Snapdragon 7+ Gen 3 استفاده می‌کنند، شامل OnePlus، Realme و Sharp خواهند بود. همچنین انتظار می‌رود که Ace 3V اولین دستگاهی باشد که در ادامه معرفی می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.