مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت – میان رده‌ای در سرزمین پرچمداران

دستگاه‌های میان رده معمولا بین کاربران محبوب‌تر هستند زیرا امکانات مشابه پرچمداران را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌دهند. در میان مادربردها نیز چیپست‌های میان رده جذابیت بیشتری دارند و قابلیت‌های زیادی را با هزینه بسیار کمتر فراهم می‌کنند. ترکیب یک چیپست میان رده با یک سری محبوب ایده آل خواهد بود، درست به مانند مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت. در این مطلب نگاه کوتاهی به این بُرد جذاب از سوی Gigabyte خواهیم داشت.

مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت
  • سوکت LGA 1700 با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل دوازدهم و سیزدهم سری Core اینتل
  • پشتیبانی از حافظه‌های دو کاناله DDR5 یا DDR4 در چهار اسلات (دو نسخه مختلف مادربرد)
  • مدار تغذیه دیجیتالی ۱۲ + ۱ + ۱ فاز
  • طراحی حرارتی پیشرفته و M.2 Thermal Guard
  • ۲.۵GbE LAN با مدیریت پهنای باند
  • طراحی EZ Latch برای رها سازی سریع‌تر کارت گرافیک از اسلات PCIe x16
  • سه اسلات فوق سریع NVMe PCIe 4.0 x4 M.2
  • پورت USB 3.2 Type C 10Gb
  • فناوری RGB FUSION 2.0 برای پشتیبانی از نورپردازی
  • فناوری Smart Fan 6 برای کنترل و مدیریت دما و فن‌ها
  • پشتیبانی از Q Flash Plus برای به روز رسانی بایوس بدون نیاز به پردازنده، حافظه و کارت گرافیک

طراحی B760 Aorus Elite مشابه مدل‌های دیگر سری Aorus است که ترکیبی از رنگ‌های مشکی و خاکستری را ارائه می‌دهد. هیت سینک بزرگ مدار تغذیه به همراه کاور بخش ورودی و خروجی ظاهری جدی و مدرن را فراهم کرده‌اند اما در کنار آنها باید به هیت سینک بزرگ دیگری برای چیپست، دو اسلات M.2 کنار آن و در نهایت هیت سینک کوچک برای اسلات M.2 زیر پردازنده نیز اشاره کنیم.

مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت

مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت

مدار تغذیه ۱۰ فاز از نوع ۶۰ آمپر DrMOS، بُرد سازگار با PCIe Gen 4.0 شش لایه با دو برابر مس بیشتر برای عملکرد بالا و اورکلاک پردازنده‌های اینتل طراحی شده‌اند. این مادربرد همچنین از حافظه‌های DDR5 (نسخه دیگری با پشتیبانی از DDR4 عرضه شده) تا سرعت ۷۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. برای تامین توان پردازنده نیز از یک کانکتور ۸ پین و یک کانکتور ۴ پین کمک گرفته شده است.

مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت

سه اسلات M.2 در نظر گرفته شده همگی از نوع PCIe Gen 4.0 x4 هستند و خوش بختانه روی هر سه اسلات هیت سینک Thermal Guard قرار گرفته که باعث عملکرد بهتر SSDهای NVMe می‌شود. البته که همچنان پورت‌های SATA نیز در نظر گرفته شده‌اند.

مادربرد B760 Aorus Elite گیگابایت

در پنل پشتی این مادربرد از یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type C، یک USB 3.2 Gen 2 Type A، چهار پورت USB 3.2 Gen 1، چهار USB 2.0، یک عدد HDMI، یک عدد Display Port، یک پورت شبکه، یک کانکتور S/PDIF، دو جک صدا استفاده شده است. در عین حال کانکتورهای داخلی مختلفی مانند هِدِر USB 3.2 Gen 2 Type C، هِدِر USB 3.2 Gen و غیره نیز تعبیه شده تا نگرانی از این بابت نداشته باشید.

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت

طراحی انحصاری گیگابایت برای بُردهای شرکت که استفاده از دو برابر مس را به همراه دارد، مسیرهای با قدرت کافی را بین قطعات فراهم می‌کند تا بارهای کاری بالاتر از معمول را تحمل کرده و گرما را از قسمت‌های حیاتی تامین توان پردازنده دور کنند. چنین چیزی باعث می‌شود مطمئن شویم که مادربرد می‌تواند بار کاری افزایش یافته را تحمل کند، امری حیاتی در زمان اورکلاک.

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت PCB با دو برابر مس

صدای هوشمند

کنترلر صدای با کیفیت با شناسایی هوشمند هدفون به شکل اتوماتیک آمپدنس دستگاه صدای شما را شناسایی کرده تا از مشکلاتی مانند صدای پایین و اعوجاج جلوگیری کند. با سری جدید کنترلرهای صدای VB، صدای خود را به شکلی واضح از طریق کانکتورهای میکروفون SNR که تا ۱۱۰ / ۱۱۴ دسیبل بالا می‌روند، استریم کنید.

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت صدای هوشمند

استایل Gigabyte

با مادربردهای Gigabyte فناوری RGB Fusion 2.0 حالا با نورپردازی قابل آدرس دهی حتی بهتر نیز به نظر می‌رسد. RGB Fusion 2.0 به کاربران اجازه می‌دهد تا به کنترل نورپردازی آنبُرد، اکسترنال و قابل آدرس دهی بپردازند. این برنامه همین حالا نیز با الگوها و رنگ‌های مختلفی همراه است و پشتیبانی از Addressable LED فراهم شده. مادربردهای Gigabyte از نوارهای نورپردازی قابل آدرس دهی ۵v و تا ۳۰۰ قطعه LED را پشتیبانی می‌کنند. 

خنک کنندگی Gigabyte

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت Smart Fan 6

با Smart Fan 6 کاربران می‌توانند مطمئن باشند که سیستم گیمینگ آنها همیشه عملکرد خود را حفظ کرده و خنک بماند. با Smart Fan 6 شما می‌توانید هدرهای فن خود را وادار کنید تا با چند سنسور مختلف روی مادربرد ارتباط داشته باشند. حالا نه تنها هِدِرها از فن‌هایی با هر دو حالت ولتاژ و PWM فعالیت می‌کنند، بلکه مادربرد با خنک کننده‌های مایع نیز سازگاری بالاتری خواهد داشت.

Fan Stop

دست یابی به سوکت کامل با Fan Stop. این فناوری هر فن روی سیستم را وادار می‌کند که در زمان کاهش دما از کار بایستد. فن‌ها با استفاده از داده‌هایی که سنسورهای دمای مادربرد فراهم می‌کنند، در یک دمای خاص متوقف خواهند شد. تمام این امور می‌تواند توسط شما شخصی سازی شود.

محافظ اسلات‌های حافظه و PCIe

طراحی نوآورانه محافظ استیل یک تکه از سوی گیگابایت باعث می‌شود اسلات‌های PCIe قدرت اضافه‌ای که برای پشتیبانی از کارت گرافیک‌های سنگین نیاز است را پیدا کنند.  همین طراحی برای اسلات‌ها از اعوجاج و همچنین خم شدگی مادربرد جلوگیری می‌کند.

قابلیت‌های انحصاری گیگابایت محافظ اسلات‌های حافظه و PCIe

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.