لپ تاپ های AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت با تکیه بر هوش مصنوعی برای ارائه بهترین تجربه

شرکت گیگابایت از دو لپ تاپ AORUS 15 و AORUS 17، با پردازنده‌های مرکزی نسل چهاردهم اینتل سری Core™ Ultra و پردازنده‌های گرافیکی سری انویدیا RTX 40 همراه با چاشنی هوش مصنوعی رونمایی کرده است. مهم‌ترین عنصر هوش مصنوعی در این دو لپ تاپ وجود نسل اول پردازنده‌های اینتل Core Ultra مجهز به واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی هوش مصنوعی است که به صورت ویژه برای تسریع برنامه‌های متکی به هوش مصنوعی طراحی شده است.

گیگابایت در نمایشگاه CES 2024 از دو لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند رونمایی کرد!

نقش چشم گیر AI در افزایش بهره وری لپ تاپ‌ AORUS

وجود چنین ویژگی نه تنها بارهای وارد شده به پردازنده مرکزی را کاهش می‌دهد و کارایی انرژی را افزایش می‌دهد، بلکه سرعت پردازش نرم‌افزار مولد هوش مصنوعی را نیز به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. علاوه بر این، هر دو مدل با گرافیک لپ‌تاپ انویدیا سری RTX 40 با قدرت کامل عرضه می‌شوند. این ترکیب تجربه محاسباتی سریع‌تری را برای ایجاد محتوای هوش مصنوعی مولد، تسریع زمان‌های رندر و ارائه اجرای نرم، تضمین می‌کند، که در نتیجه این دستگاه‌ها می‌توانند به خوبی از برنامه‌های کاربردی حرفه‌ای پشتیبانی کنند.

AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت

گیگابایت تلاش کرده است تا این دو لپ تاپ را به نحوی طراحی کند که یک تجربه بی نقض از بازی کردن با دستگاه‌های قابل حمل را برای گیمرها رقم بزند. به این صورت که کاربران هنگام استفاده از باتری، می‌توانند از بهره‌وری انرژی بسیار بالای اینتل NPU بهره‌مند شوند. در عوض هنگامی که به برق وصل می‌شوند، پردازنده گرافیکی انویدیا سری RTX 40 می‌تواند به راحتی عناوین بازی‌های AAA را به بهترین شکل ممکن اجرا کند و یک تجربه حرفه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد.

AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت

اما در کنار سخت افزار بهینه شده، ما نرم‌افزار کنترل AI Nexus جدید گیگابایت و دستیار هوش مصنوعی داخلی مایکروسافت، Copilot را خواهیم داشت که تجربه کاربر را از نظر مصرف انرژی و عملکرد در سطح نرم‌افزار بهینه می‌کند. علاوه بر آن، این لپ‌تاپ‌ها به خوبی از فناوری Dolby Vision و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند که درنهایت منجر به عملکرد عالی در بهره‌وری هوش مصنوعی و تجربه بهتری در بازی خواهد شد.

جدیدترین لپ‌تاپ‌های AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت، مجهز به پردازنده‌های اینتل Core Ultra 7 155H هستند، که فناوری بسته‌بندی Intel 4 Process و FOVEROS 3D را با خود به همراه دارد. این پیکربندی حداکثر ۱۶ هسته شامل ۶ هسته عملکرد بالا، ۸ هسته با راندمان و ۲ هسته کم مصرف را ارائه می‌دهد که سرعت آن تا ۴.۸ گیگاهرتز می‌رسد. تراشه گرافیکی داخلی اینتل Arc که توسط سه موتور قدرتمند هوش مصنوعی تنظیم شده است، یک تجربه هوش مصنوعی بی‌عیب و نقص را ارائه می‌دهد. ویژگی‌هایی مانند محو کردن خودکار پس‌زمینه در تماس‌های ویدیویی، ردیابی چشم و چهره، تولید محتوای متن به تصویر و حذف پس‌زمینه به‌طور یکپارچه اجرا می‌شوند. اما از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به افزایش عمر باتری نیز اشاره کرد.

AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت

اگر بخواهیم به صورت ویژه به کارت گرافیک این دو دستگاه نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که Aorus 17 مجهز به پردازنده گرافیکی لپ تاپ انویدیا RTX 4070 است که می‌تواند به حداکثر قدرت گرافیکی (TGP) معادل ۱۴۰W برسد و در همان سان از فناوری Advanced Optimus پشتیبانی می‌کند. DLSS 3 با استفاده از هسته‌های جدید تانسور نسل چهارم و ray tracing در پردازنده‌های گرافیکی لپ تاپ GeForce RTX 40 ، از AI برای ایجاد فریم‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کند و عملکرد بازی‌های مورد نظر و ردیابی پرتوی استثنایی را ارائه می‌دهد.

اما کلید موفقیت لپ تاپ‌های AORUS در سیستم خنک کننده قدرتمند Windforce آن نهفته است، که از جمع سه فن تقویت شده با قدرت ۱۲ ولت، سیستم گردش هوا ۳D VORTX و گردش هوا خروجی و شش لوله انتقال گرما با پوشش بالا تشکیل شده است. طراحی انجام شده جریان هوا را به حداکثر می‌رساند، که به طور قابل توجهی باعث افزایش اتلاف گرما برای کنترل دمای تولید شده در بازی‌های سنگین و اطمینان از یک روان و ثابت بدون افت خواهد بود.

فناوری انحصاری هوش مصنوعی گیگابایت برای بهینه‌سازی هرچه بیشتر

علاوه بر عملکرد سطح بالا در بخش سخت افزاری، گیگابایت برنامه کاملاً جدید AI Nexus را معرفی کرده است که به بسیاری از مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد اولین کسانی باشند که عملکردهای انحصاری AI PC را تجربه کنند. «AI Boost» با استفاده از هوش مصنوعی Microsoft Azure، از تنظیمات دقیق برای ۴۰۰ عنوان بازی بهره می‌برد، که به طور خودکار مصرف انرژی سیستم و تنظیمات فن را تنظیم می‌کند و به گیمرها امکان می‌دهد از تجربه بازی به صورت اورکلاک شده لذت ببرند. «AI Generator» از قابلیت‌های محاسباتی با هوش مصنوعی و انتشار پایدار استفاده می‌کند و به پلیرها اجازه می‌دهد تا از قدرت پردازش هوش مصنوعی NPU یکپارچه‌ای که در پردازنده اینتل Core Ultra 7 وجود دارد برای تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند. همچنین “AI Power Gear” نیز مصرف انرژی را بهینه می‌کند، که نه تنها عمر باتری را افزایش می‌دهد بلکه حتی طول عمر خود محصول را نیز افزایش می‌دهد.

AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت

آماده برای انتقال یک تجربه سینمایی لذت بخش

سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ رده بالای AORUS 2024 برای ارائه تجربه بازی هر چه بهتر، دارای بالاترین پیکربندی برای AORUS 15 و AORUS 17 در بخش نمایشگر هستند که در نتیجه دارای وضوح QHD، تا نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش ۲۴۰ هرتز هستند و حداکثر طیف رنگی ۱۰۰% گسترده DCI-P3 را پوشش خواهند داد. این لپ‌تاپ‌های دارای گواهینامه Pantone® Validation هستند و رنگ‌های زنده و واقعی را ارائه می‌کنند، و با نظارت دقیق TÜV Rheinland نور آبی کم و گواهینامه‌های Flicker Free را تضمین می‌کنند. با استفاده طولانی با ارتقاء تجربه حسی برای بینایی و صدا، پشتیبانی از جلوه‌های صوتی و بصری درجه سینما Dolby Vision® و Dolby Atmos®، تصاویری HDR سطح بالا و یک تجربه صدای فراگیر غنی و ظریف را ارائه می‌دهد که غوطه‌وری بی‌نظیر، واقع‌گرایی بازی و موقعیت یابی دقیق از طریق صدا را برای گیمرها فراهم می‌کند.

AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت

لپ‌تاپ‌های گیمینگ AORUS 15 و AORUS 17 گیگابایت ۲۰۲۴ با حداکثر ظرفیت باتری ۹۹ وات ساعت و پشتیبانی از شارژ Power Delivery 3.0‌، این دستگاه را به یک پاوربانک همراه قدرتمند تبدیل می‌کند. همچنین وجود حداکثر ۱۰ درگاه ورودی/خروجی جامع، از جمله HDMI، USB-C Thunderbolt™ ۴، اترنت، و کارت خوان SD، تمام اتصالات مورد نیاز یک کاربر را در اختیار او قرار خواهد داد. لپ‌تاپ گیمینگ AORUS مدل ۲۰۲۴ از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس خواهد بود.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.