قیمت Radeon RX 7900 XTX برای اولین بار در آلمان به زیر ۹۰۰ یورو رسید

گیمرها در آلمان ممکن است به زودی در یک دوراهی قرار بگیرند: آیا کارت گرافیک GeForce RTX 4080 SUPER را که به زودی منتشر می‌شود انتخاب کنند و معاملات بهتر را برای نسخه غیر SUPER بررسی کنند یا مسیری کاملاً متفاوت را با شرکت AMD طی کنند. کارت گرافیک پرچمدار Radeon RX ۷۹۰۰ XTX در حال حاضر با قیمت ۸۹۹ یورو از طریق Mindfactory در دسترس است. اما به این نکته توجه کنید که این پیشنهاد منحصر به تبلیغات Mindstar بوده، زیرا قیمت استاندارد آن ۹۴۹ یورو اعلام شده است.
با این قیمت کاهش یافته، این کارت گرافیک عملاً ۲۰۰ یورو ارزان‌تر از نسخه SUPER جدید می‌شود که قرار است روز سه شنبه به بازار عرضه شود و اخیراً در کشور آلمان ثبت شده است. در حالی که کارت گرافیک RX 7900 XTX معمولاً در بررسی‌ها بهتر از نسخه ۴۰۸۰ عمل می‌کند، تصمیم گیمرها، طبق معمول، به ترجیحات شخصی آن‌ها و ملاحظات فنی بستگی دارد. لازم به ذکر است کارت گرافیک‌های Radeon احتمالاً نمی‌توانند عملکرد ردیابی پرتو (ray tracing) مشابهی با کارت‌های گرافیک دیگر داشته باشند و پشتیبانی از تولید فریم شرکت AMD به تازگی آغاز شده است و هنوز در حال تکامل است. با این وجود کارت گرافیک XTX دارای ۲۴ گیگابایت حافظه خواهد بود که ۸ گیگابایت بیشتر از سری RTX 4080 است.

قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX برای اولین بار در آلمان به زیر 900 یورو رسید
PowerColor RX 7900 XTX Hellhound، منبع: Mindfactory

نوسان قیمت Radeon RX 7900 XTX از زمان عرضه به بازار تا کنون

کارت گرافیک PowerColor RX 7900 XTX Hellhoun در اوایل سال ۲۰۲۳ با بها تمام شده اولیه ۱۵۹۹ یورو به بازار عرضه شد. با این حال، این قیمت به سرعت به ۱۱۷۰ یورو کاهش یافت. در طول سال، این کارت گرافیک اغلب با قیمت ۹۵۰ یورو در مناسبت‌های مختلف در دسترس بود، اما هرگز به قیمت فعلی که در Mindfactory ذکر شده است، کاهش پیدا نکرد.

قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX برای اولین بار در آلمان به زیر 900 یورو رسید
PowerColor RX 7900 XTX Hellhound، منبع: Mindfactory

رقابت قیمتی بین کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA

به نظر نمی‌رسد این معامله با تخفیف‌های دیگر برندها و فروشندگان در ارتباط باشد که هدف از آن کاهش قیمت کارت گرافیک‌های XTX است. شرکت AMD اخیراً همزمان با عرضه کارت گرافیک NVIDIA 4070 TI SUPER، کاهش قیمت را برای مدل RX 7900 XT اعلام کرده بود. با این حال، هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت برای کارت گرافیک دسکتاپ پرچمدار وجود ندارد. قابل ذکر است، در بیانیه مطبوعاتی که درباره کاهش قیمت مدل XT منتشر شده، قیمت پیشنهادی سازنده (MSRP) برای مدل XTX (با قیمت ۹۹۹ دلار) تکرار شده است.
در همین حال، کارت گرافیک RTX 4080 SUPER با قیمتی ۲۰۰ دلار کمتر از مدل اصلی (۱۱۹۹ دلار) وارد بازار می‌شود. این نشان می‌دهد که شرکت AMD ممکن است قصد داشته باشد فاصله قیمتی مشابهی را بین کارت گرافیک‌های خود حفظ کند و به طور بالقوه می‌تواند قیمت مدل XTX را در آینده کاهش دهد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.