قیمت کارت گرافیک Radeon RX 7600، احتمالاً ۳۴۹ یورو

به تازگی رسانه فرانسوی Cowcotland به نقل از منابع خودش ادعا کرده که قیمت نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک Radeon RX 7600 شرکت AMD حوالی ۳۴۹ یورو خواهد بود. در صورتی که این قیمت را از یورو به دلار تبدیل کنیم و مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی بازار فرانسه را هم از آن حذف کنیم، به قیمت حدودی ۳۰۰ تا ۳۳۰ یورو در ایالات متحده می‌رسیم. پیش از این انتظار قیمت کمتری را برای این کارت گرافیک داشتیم، اما سیاست فعلی شرکت AMD این است که قیمت MSRP پس از مدتی تعدیل می‌شود و قیمت امروز، لزوماً قیمت فردا نیست.

قیمت حدودی کارت گرافیک Radeon RX 7600

کارت گرافیک پرچمدار RDNA 3 یعنی Radeon RX 7900 XTX در حال حاضر با قیمت حداقلی ۹۹۹ یورو عرضه می‌شود و نسخه XT آن با قیمت ۸۱۹ یورو هم قابل خرید است. با این قیمت، کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX نسبت ۶.۶ هسته به ازای هر یورو خواهد داشت. این عدد برای کارت گرافیک Radeon RX 7600 با این قیمت به ۵.۹ هسته به ازای هر یورو کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر آن، کارت گرافیک RX 7900 XTX حافظه ۲۰ گیگابایتی دارد و حجم و پهنای رابط حافظه آن، ۲.۵ برابر کارت گرافیک RX 7600 هستند.

علاوه بر تمام این‌ها، یک خرده‌فروشی در کشور سنگاپور نیز کارت گرافیک Radeon RX 7600 را با قیمت حدودی ۴۱۰ دلار با احتساب مالیات و ۳۸۰ دلار بدون احتساب مالیات لیست کرده است که باز هم از انتظارات ما بالاتر است:

RX 7600 SINGAPORE 768x414 1

شاید این قیمت برای کارت گرافیک Radeon RX 7600 در مقایسه با پرچمداران RDNA 3 غیرمنطقی به نظر برسد، اما نسبت به کارت گرافیک‌های سری Radeon RX 6600 RDNA 2 منطقی است. کارت گرافیک‌های RX 6650 XT و RX 6600 XT و RX 6600 به ترتیب با قیمت‌های ۴۴۹، ۳۷۹ و ۳۳۹ یورو عرضه شده بودند.

مد نظر داشته باشید که قیمت کارت گرافیک‌ها پیش از اعلام رسمی توسط شرکت سازنده به هیچ وجه قطعی نیست و همیشه احتمال تغییر آن وجود دارد. علاوه بر آن، یک تخمین قیمتی زمانی معتبر است که توسط چندین منبع شناخته شده به آن اشاره شده باشد. در این سناریو، تا به این لحظه تنها دو منبع قیمت این کارت گرافیک را حدس زده‌اند و نه تنها تخمین آن‌ها نزدیک نیست، بلکه حتی معلوم هم نیست که هردوی آن‌ها به یک محصول اشاره می‌کنند یا خیر.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.