قیمت حافظه های DDR5 توسط تولیدکنندگان تا ۲۰ درصد افزایش یافت

منابع صنعتی اعلام کرده‌اند که تأثیر کاهش تولید توسط تولیدکنندگان حافظه در بازارهای اصلی به عنوان افزایش قیمت حافظه DDR5 تلقی شده است، زیرا قیمت آن با حاشیه های بسیار زیاد افزایش یافته است.

اکنون بهترین زمان برای آن است که حافظه‌های خود را با نسخه‌های جدید جایگزین کنید، زیرا گفته می‌شود قیمت‌های حافظه DDR5 در ماه‌های آینده قرار است به طور چشمگیری افزایش یابد. پس از چندین فصل ملی منفی، صنعت DRAM در حال حاضر در وضعیت کلیدی است، که کاملاً به این بستگی دارد که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان چگونه با هم کار می‌کنند تا راه حلی برای خروج از این وضعیت پیدا کنند. در حالی که عوامل متعددی در کاهش درآمد نقش داشتند، وضعیت مازاد عرضه در طولانی‌مدت نقش حیاتی ایفا کرد، زیرا سطوح موجودی بالا بود و کمبود علاقه مصرف‌کنندگان به معنای مشکلات جدی برای شرکت‌های تولید کننده بود.

با این حال، برای مقابله با این وضعیت، رهبران صنعتی مانند شرکت‌های سامسونگ، مایکرون (Micron) و اسکی هاینیکس (SK Hynix) تصمیم گرفتند که سطوح تولید خود را به منظور تعادل وضعیت در بازارها، که ممکن است به طور بالقوه منجر به اصلاحات موجودی شود، به طور چشمگیر کاهش دهند. MyDrivers به ​​نقل از تایوان بیزینس تایمز (Taiwan Business Times) گزارش می‌دهد که با کاهش تولید، قیمت حافظه در بازار رشد قابل توجهی داشته است، برای مثال با افزایش ۱۵-۲۰ درصد در DDR5، همینطور ۱۰-۱۵ درصد در DDR4 و ۱۰ درصد در نسخه DDR3. افزایش قیمت بالاتر از آنچه در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، بود، اما بر بازارهای مصرف تاثیر خواهد گذاشت که در ادامه در این رابطه توضیح خواهیم داد.

قیمت حافظه های DDR5 توسط تولیدکنندگان تا 20 درصد افزایش یافت
Image Credits: TrendForce

وضعیت صنعت حافظه با افزایش قیمت نسخه‌های DDR5

صنعت حافظه در حال حاضر در فاز «دوره گذار» قرار دارد، زیرا مصرف کنندگان از حافظه DDR4 به نسخه DDR5، به عنوان استاندارد اصلی حافظه خود منتقل می‌شوند. علاوه بر این، تقاضا از سوی بازارهای سرور نیز به دلیل هجوم هوش مصنوعی در بخش، بسیار بالا بوده است. از آنجایی که استانداردهای نسل بعدی مانند نسخه‌های DDR5 و LPDDR5 در حال حرکت به سمت مشخصات اصلی در بازارها هستند، به نظر می‌رسد سه ماهه آینده می تواند از نظر درآمد و اصلاح بازار عرضه و تقاضا کاملاً مثبت باشد.

اینکه افزایش قیمت‌های اخیر ممکن است چقدر بر بازار فعلی حافظه تأثیر منفی داشته باشد، هنوز واضح نیست. با این حال، مصرف کنندگان باید خود را برای این واقعیت آماده کنند که خرید حافظه‌های DDR5 حداقل برای یک دوره خاص گران خواهد شد، حداقل تا زمانی که بازارهای حافظه بتوانند وضعیت پایدار را بازیابی کنند. اگر شما هم به دنبال ارتقاء به استاندارد نسل بعدی هستید، اکنون ممکن است بهترین زمان باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.