قیمت احتمالی کنسول PS5 Pro بدون دیسک درایور اعلام شد

گویا جزئیات جدیدی از کنسول «پلی استیشن ۵ پرو» (PlayStation 5 Pro) از جمله قیمت احتمالی آن فاش شده است. گفتنی است قیمت احتمالی کنسول PS5 Pro بدون دیسک درایور حول ۵۰۰ دلار خواهد بود.

رسانه‌های خبری در این سال‌ها مطالب زیادی پیرامون ورژن Pro کنسول نسل فعلی شرکت «سونی» (Sony) نوشته‌اند. این مطالب اغلب درباره مشخصات فنی و ظاهری این دستگاه بود. یوتیوبر معروف با نام Moore’s Law is Dead در ویدیویی تقریباً تمامی اطلاعات فنی فاش‌شده را تایید کرد؛ اگرچه سرعت کلاک شایعه شده CPU را هنوز می‌توان در حد یک شایعه دانست.

این یوتیوبر همچنین اشاره می‌کند شرکت Sony در حال حاضر قصد دارد از ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 (18 گیگابیت بر ثانیه) در یک گذرگاه ۲۵۶ بیتی برای کنسول PS5 Pro استفاده کند. علاوه بر این، او بیان می‌کند که پردازنده گرافیکی ۶۰ CU را در قالب کامل ارائه می‌دهد و سونی در حال حاضر قصد دارد میزان CU را تا عدد ۵۷ غیرفعال کند. طبق اطلاعات اعلام‌شده این ویدیو، شرکت AMD منتظر عرضه کنسول PS5 Pro در تعطیلات سال ۲۰۲۴ (نوامبر امسال) است. شما می‌توانید در تصویر زیر مقایسه احتمالی مشخصات فنی کنسول‌های PS5 Pro، PS5 و Xbox Series X/S را مشاهده نمایید.

قیمت کنسول PS5 Pro

قیمت کنسول PS5 Pro؛ استفاده از ارزان‌ترین حافظه رم برای مدل پیشرفته پلی استیشن ۵

یوتیوبر Moore’s Law is Dead در ویدیوی خود به بررسی قیمت احتمالی کنسول PS5 Pro نیز می‌پردازد. او می‌گوید مدل بدون دیسک کنسول مذکور حول محور قیمت ۵۰۰ دلار است. به گفته یوتیوبر، قیمت ساخت این مدل حرفه‌ای بسیار بیشتر از هزینه ساخت مدل کنونی PS5 در سال ۲۰۲۰ نیست؛ بنابراین سازندگان می‌توانند ارزان‌ترین هزینه‌های حافظه رم (RAM) را که احتمالاً کمتر از زمانی که کنسول پایه را روانه بازار کرده‌اند، انتخاب کنند.

در دسامبر سال گذشته، یوتیوبر Moore’s Law is Dead قبلاً پیشنهاد کرده بود کنسول PS5 Pro می‌تواند یک سیستم بسیار مناسب برای توسعه‌دهندگان باشد و به کوشش کمی از طرف سازندگان برای دستیابی به عملکرد بهتر نیاز دارد. شما می‌توانید ویدیو بررسی مشخصات احتمالی کنسول PlayStation 5 Pro را در پایین صفحه تماشا کنید:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.