بررسی جایگاه شیبا در بلاکچین و دنیای کریپتوکارنسی

ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu)، به‌طور رسمی در ماه اوت سال ۲۰۲۰ با تبلیغ خیلی زیاد، به‌عنوان یکی از پروژه‌های جدید در دنیای ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد. مانند بیت ‌کوین، پشت پرده این ارز نیز یک شخصیت مرموز به نام RYOSHI معرفی شده است. اطلاعات دقیق در مورد اینکه RYOSHI یک فرد یا یک گروه است، هنوز وجود ندارد. قیمت شیبا پس از معرفی این ارز، در مدت کوتاهی بالا رفت.

شیبا به‌عنوان یک میم کوین (MemeCoin)، در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از پروژه‌های پرطرفدار در دنیای ارزهای دیجیتال شد. بسیاری از سرمایه‌گذاران با نگاهی مثبت به آینده این ارز نگریسته و اعتقاد دارند که باتوجه به اهداف مشخص شده برای این رمزارز، قیمت آن در سال‌های آینده به‌صورت قابل‌توجهی افزایش خواهد یافت. این باور به تحولاتی که این ارز قصد دارد در آینده به‌وجود آورد، برمی‌گردد و تحلیل شیبا نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال اتفاق مثبتی را رقم خواهد زد.

ارز دیجیتال شیبا چیست؟

ارز دیجیتال شیبا اینو یا Shiba Inu، با هدف ارائه یک تجربه غیرمتمرکز و بدون نیاز به تبلیغات یا پشتوانه مالی، به بازار عرضه شد. نماد این ارز در بازار کریپتوکارنسی SHIB است و برخلاف بسیاری از رمزارزها، دارای بلاکچین اختصاصی نیست و از توکن‌های استاندارد ERC-20 روی پلتفرم اتریوم استفاده می‌کند.

استاندارد ERC-20 مجموعه‌ای از قوانین است که توکن‌ها باید طبق آن پیاده‌سازی شوند تا بتوانند در شبکه اتریوم فعالیت کنند. توکن‌های ERC-20 به دلیل قابلیت استفاده در جذب سرمایه و ICOها، از اهمیت زیادی برخوردارند. همچنین، این توکن‌ها می‌توانند به راحتی در تمامی کیف ‌پول‌های اتریوم منتقل شده یا در آن‌ها ذخیره شوند.

شیبا اینو برای مدیریت تراکنش‌ها از قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده می‌کند که به همراه هزینه‌های نسبتا بالای انجام تراکنش‌ها، ویژگی‌های آن را تعیین خواهد کرد. این ارز ابتدا به‌عنوان رقیبی برای دوج کوین (DogeCoin) معرفی شد؛ اما به سرعت محبوبیت بسیار بالایی به‌دست آورد و شاهد افزایش قیمت شیبا بودیم.

این ارز جزو دسته‌ای از ارزهای دیجیتال به نام “میم کوین‌ها” محسوب می‌شود. این رمزارزها معمولا بر اساس شوخی و تفریح ایجاد می‌شوند و اغلب تبلیغاتی هستند که در شبکه‌های اجتماعی ترند می‌شوند و بیشتر آن‌ها از تکنولوژی خاصی برخوردار نیستند. میم کوین‌ها اغلب تعداد عرضه بالا یا نامحدودی دارند و قیمت آن‌ها بسیار پایین است که می‌تواند با تغییرات ناگهانی در بازار تحت تأثیر قرار گیرد. برخی از این رمزارزها با حمایت افراد مشهور، مانند ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و ایلان ماسک (Elon Musk)، محبوبیت زیادی به‌دست آورده‌اند. یکی از دلایل افزایش قیمت شیبا نیز حمایت افراد معروف از این ارز بود.

شیباشیبا

ویژگی‌ها و مزایای شیبا نسبت به ارزهای دیجیتال دیگر در بلاکچین

یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاران برای خرید شیبا، ویژگی‌ها و مزایای شیبا اینو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال بود. برخی از ویژگی‌های این ارز به شرح زیر است:

طنز و جامعه‌محور بودن

شیبا اینو به‌عنوان یک رمزارز جامعه‌محور، خود را قاتل دوج کوین معرفی کرد. این رویکرد باعث جلب توجه جامعه و ایجاد یک فضای پرانرژی و سرگرم‌کننده شده و خیلی از سرمایه‌گذاران تحلیل شیبا را با روند مثبتی انجام دادند.

استفاده از استاندارد ERC-20

شیبا اینو یک توکن ERC-20 است که بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند. این استاندارد امکان تعامل با سایر توکن‌های ERC-20 را فراهم می‌کند و توکن‌های شیبا در کیف پول‌های سازگار با استاندارد ERC-20 قابل نگهداری هستند.

اکوسیستم گسترده و تاثیر آن بر قیمت شیبا

شیبا اینو دارای یک اکوسیستم گسترده و متنوع است که شامل سه توکن SHIB،LEASH و BONE و چندین خدمات غیرمتمرکز مانند ShibaSwap، ShibaArt، ShibaNet، ShibaLending و ShibaDAO می‌شود. این اکوسیستم بر قیمت شیبا تاثیر زیادی گذاشته است.

عرضه بالا و قابلیت سوزانده شدن

شیبا اینو توکنی با عرضه بالا و قابل سوزاندن است. این ویژگی باعث می‌شود که قیمت هر واحد از آن پایین بوده و در عین حال، پاداش‌های بالایی را به کاربران فعال این ارز ارائه دهد. عرضه کل شیبا اینو حدود ۵۸۹ تریلیارد توکن است که نصف آن در صرافی یونی سواپ بلاک و نصف دیگر سوزانده شده است.

میم کوین‌هایی مانند شیبا اینو با جلب توجه از طریق خدمات متنوع، در دنیای ارزهای دیجیتال به شکل متفاوتی ظاهر می‌شوند و به جامعه فرصت می‌دهند تا به‌طور فعال در این اکوسیستم شرکت کنند.

خرید شیبا

شما می‌توانید در صرافی ارز دیجیتال والکس، به‌راحتی ارز دیجیتال SHIB را خریداری کنید. این صرافی به شما امکان می‌دهد با بررسی دقیق روند بازار و کسب اطلاعات در زمینه تغییرات و تحلیل قیمت شیبا، بتوانید سفارش خود را ثبت کرده و برای خرید شیبا اقدام کنید. همچنین امکان فروش شیبا را نیز در والکس خواهید داشت.

قیمت شیبا

تحلیل شیبا نشان می‌دهد که دیدگاه‌های مختلفی نسبت به آینده این ارز و قیمت شیبا وجود دارد. این تنوع در نظرات کارشناسان و تحلیل‌گران، این ارز را به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری یا یک حباب بدون هدف مطرح می‌کند. بعضی از کارشناسان، شیبا اینو را به‌عنوان یک حباب بدون هدف توصیف می‌کنند. آن‌ها باور دارند که این ارز دیجیتال بر پایه میم و بدون پشتوانه معین، به‌صورت غیرمنطقی در بازار حضور یافته و ممکن است با خطرات زیادی همراه باشد.

در مقابل، گروه دیگری از تحلیل‌گران به پتانسیل رشد و توسعه شیبا اینو اعتقاد دارند. آن‌ها این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری می‌بینند و معتقدند که این ارز ممکن است در آینده به‌عنوان یک ابزار پرسود برای سرمایه‌گذاران شناخته شود.

شیباشیبا

آینده ارز دیجیتال شیبا

پیش‌بینی قیمت شیبا متکی به عوامل متنوعی است که شامل رشد بازار کریپتوکارنسی، تقاضای مصرف‌کنندگان، رقابت با سایر رمزارزها، توسعه پروژه‌های مرتبط با شبکه بلاکچین و تغییرات سیاسی و قانونی می‌شود. تحلیل‌های فنی و فاندامنتال برخی منابع نشان می‌دهد که شاید قیمت این ارز دیجیتال در سال‌های آینده رشد خوبی را تجربه کند و به‌عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری پرسود شناخته شود. با این حال، همیشه باید به یاد داشت که بازار کریپتوکارنسی مملو از ریسک‌ است و هر تصمیم سرمایه‌گذاری نیاز به دقت و تحقیق دارد.

شیبا اینو، مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، با نوسانات شدید قیمتی مواجه است. سرمایه‌گذاران همواره باید این نوسانات را در نظر بگیرند و پیش‌بینی‌های خود را با مراعات ریسک‌های بازار به‌روز کنند. همچنین، توصیه می‌شود که هر فردی قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری، تحقیقات و مطالعه دقیقی در زمینه شیبا اینو و بازار ارزهای دیجیتال انجام دهد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.