قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس حداکثر ۱۲۹۹ دلار خواهد بود

به گفته تیم لانگ، تحلیلگر بانک بریتانیایی بارکلیز، مدل‌های آینده گوشی‌ آیفون ۱۵ پرو اپل احتمالاً گران‌تر از مدل‌های فعلی خواهند بود. لانگ توضیح داد که این اطلاعات بر‌اساس گفتگو با شرکت‌های زنجیره تامین در آسیا بدست آمده است. طبق معمول، قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس بیشتر از بقیه مدل‌ها خواهد بود

باتوجه به یادداشت جدید لانگ که در اختیار نشریه‌ مک‌رومرز قرار گرفته، او انتظار دارد که آیفون ۱۵ پرو ۱۰۰ دلار بیشتر از آیفون ۱۴ پرو قیمت داشته باشد و آیفون ۱۵ پرو مکس ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گرانتر از آیفون ۱۴ پرو مکس باشد. او معتقد است که قیمت مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس نسبت‌ به نسل قبل بدون تغییر باقی می‌ماند.

بر اساس تخمین‌های لانگ، قیمت خط تولید آیفون ۱۵ در ایالات متحده می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • آیفون ۱۵: ۷۹۹ دلار
  • آیفون ۱۵ پلاس: ۸۹۹ دلار
  • آیفون ۱۵ پرو: تا ۱۰۹۹ دلار
  • آیفون ۱۵ پرو مکس: تا ۱۲۹۹ دلار

شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۵ پرو مکس مجهز به لنز تله فوتو ارتقایافته با فناوری پریسکوپ خواهد بود که بزرگنمایی ۵ تا ۶ برابری را بدون تاری ارائه می‌دهد. این در حالی است که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به بزرگنمایی ۳ برابری دست پیدا می‌کنند. به احتمال زیاد، در سال جاری شاهد این ویژگی در آیفون ۱۵ پرو نخواهیم بود و همین امر آیفون ۱۵ پرو مکس را به دستگاهی گران‌تر تبدیل می‌کند. لانگ معتقد است که با لنز پریسکوپ حدود ۵۰ دلار به هزینه مواد آیفون ۱۵ پرو مکس اضافه می‌شود.

بهتر است بدانید که با قیمت‌های احتمالی آیفون‌های آینده همیشه باید با شک و تردید برخورد کرد، زیرا آنها همیشه درست نیستند. به عنوان مثال، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سال گذشته پیش‌بینی کرد که مدل‌های آیفون ۱۴ پرو با افزایش قیمت عرضه می‌شوند. اما دستگاه‌ها در نهایت با همان قیمت‌های نسل قبلی روانه بازار شدند.

مشخصات مدل‌های پرو آیفون ۱۵

قیمت آیفون 15 پرو مکس حداکثر 1299 دلار خواهد بود

علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر وجود مشکل موقت در تولید نمایشگر برای مدل‌های پرو، انتظار می‌رود اپل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را اواخر شهریور رونمایی کند. سایر ویژگی‌های احتمالی مدل‌های پرو عبارتند از: پورت USB-C، قاب تیتانیومی، دکمه Action قابل‌تنظیم، تراشه A17 Bionic سریعتر، حاشیه‌های نازک تر در اطراف نمایشگر، پشتیبانی از Wi-Fi 6E، افزایش رم، تراشه Ultra Wideband ارتقا‌یافته. همه این ویژگی‌های جدید درکنار تورم باعث می‌شود قیمت این گوشی‌ها بیشتر از نسل پیش باشد.

تاکنون منابع متعددی احتمال افزایش قیمت نسل جدید آیفون را گزارش کرده‌اند. مثلاً در اوایل این هفته، Debby Wu و Takashi Mochizuki از بلومبرگ گزارش دادند که اپل در نظر دارد قیمت مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را تا مقدار نامشخصی افزایش دهد. اما باید چند ماه دیگر منتظر بمانیم تا در مورد قیمت آیفون ۱۵ مطمئن شویم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.