قابلیت اتصال ماهواره‌ ای در سری گلکسی S24 تأیید شد

در روزهای اخیر شایعات زیادی در مورد قابلیت اتصال ماهواره‌ ای سری گلکسی S24 منتشر شد. به نظر می‌رسد اکنون تصویر واضح‌تری از این ویژگی داریم. تصاویری که به‌تازگی توسط وبسایت SamMobile کشف شده، تأیید می کند که این ویژگی واقعاً در گوشی های پرچمدار آینده وجود خواهد داشت.

قابلیت اتصال ماهواره‌ ای سری گلکسی S24

تصویر فاش‌شده یک اسکرین‌شات است که احتمالاً مربوط به مدل گلکسی S24 بوده و در کنار عملکرد آن، قابلیتی به نام «Emergency texts via satellite» را نشان می‌دهد. به گفته سامسونگ، اگر خارج از پوشش شبکه‌های مخابراتی باشید یا گوشی شما به هیچ شبکه‌ای متصل نباشد و بخواهید با سرویس‌های خدمات اضطراری مثل اورژانس تماس بگیرید، دستگاه به ماهواره وصل می‌شود تا پیامک شما را ارسال کند.

قابلیت اتصال ماهواره‌ ای در سری گلکسی S24 تأیید شد

پس از اتصال، شما می‌توانید پیام‌های متنی را با موقعیت مکانی GPS دقیق ارسال کنید. این دقیقاً نحوه عملکرد اتصال ماهواره‌ای در سایر گوشی‌ها مانند آیفون است. انتظار می‌رود این ویژگی در کل سری گلکسی S24 بدون توجه به پردازنده‌ای (اگزینوس یا اسنپدراگون) که هر مدل را تأمین می‌کند، در دسترس باشد.

در اوایل سال جاری، سامسونگ از فناوری مودم ۵G نیز رونمایی کرد که امکان ارتباط مستقیم بین گوشی‌ها و ماهواره‌ها را فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، تماس‌ها، پیام‌ها و داده‌ها می‌توانند حتی زمانی که دکل‌های تلفن همراه پیدا نمی‌شوند، جریان داشته باشند.

سامسونگ سال گذشته فناوری ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه ۵G NTN را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این فناوری با استانداردهای ۳GPP سازگار است و احتمالاً در سری گلکسی S24 استفاده خواهد شد.

سامسونگ ممکن است از قابلیت اتصال ماهواره‌ای با سری گوشی‌های S24 رونمایی کند که احتمالا در ابتدا در همه‌جا دردسترس نخواهد بود. مشابه آیفون‌، این ویژگی هم در ابتدا به کشورهای خاصی محدود می‌شود و پس از آن به‌صورت تدریجی گسترش می‌یابد. در حال حاضر، قابلیت اتصال ماهواره ای برای آیفون تنها در ۱۷ کشور در دسترس است.

جدا از صحبت‌های مربوط به قابلیت‌ اتصال ماهواره‌ای، گزارش‌های منتشرشده در مورد سری گلکسی S24 حاکی از آن است که سامسونگ چندین علامت تجاری و پتنت مرتبط با حوزه AI مانند «گوشی مبتنی بر هوش مصنوعی» به ثبت رسانده و باید یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های این سری را ویژگی‌های برجسته هوش مصنوعی آن‌ها توصیف کرد.

در اسناد مربوط به ثبت علائم تجاری فوق، مشخص شده که گوشی‌های سری گلکسی S24 سامسونگ مانند نسل فعلی شامل سه محصول جدید ارتقا یافته است که برتری آن در زمینه AI چشمگیر خواهد بود.

همانطور که می‌دانید، به‌جز اپل، هواوی نیز از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های خود ازجمله میت ۶۰ پرو پرده برداشته بود. این قابلیت تاکنون نشان داده که تا چه حد می‌تواند کاربردی باشد و چگونه می‌تواند جان کاربران را در شرایط بحرانی نجات دهد. انتظار می‌رود سامسونگ در تاریخ ۲۷ دی امسال (۱۷ ژانویه) از سری گلکسی S24 به طور رسمی رونمایی کند. بنابراین فقط باید منتظر بمانیم تا ببینیم سامسونگ چگونه این ویژگی را به کار می‌گیرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.