جنرال موتورز، اپل کارپلی و اندروید اتو را از خودروهایش حذف می‌کند

google map car android auto 6562f042be328f3124951fbb

جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد اپل کارپلی و اندروید اتو را از خودروهای الکتریکی آینده‌ی خود حذف کند. در عوض این شرکت درحال توسعه‌ی سیستم اطلاعات‌ سرگرمی جدیدی به کمک گوگل است. ظاهراً این تصمیم چندان مورد استقبال کاربران گوشی آیفون قرار نگرفته است. جنرال موتورز در گفت‌وگو با موتورترند توضیحات بیشتری را در رابطه با این تصمیم ارائه کرده است.

به گفته‌ی تیم بابیت، رئیس بخش سیستم‌های اطلاعات سرگرمی جنرال موتورز، کارپلی و اندروید اتو می‌توانند مشکلاتی مانند زمان واکنش کند، مشکلات سازگاری و مشکلات اتصال به گوشی‌های مختلف داشته باشند که باعث حواس‌پرتی رانندگان می‌شود.

بابیت ادعا می‌‌کند که سیستم اطلاعات سرگرمی اختصاصی جنرال موتورز که به سرویس‌هایی مانند کارپلی متکی نیست منجر به بهبود ایمنی و کاهش حواس‌پرتی در جاده‌ها می‌شود. البته جنرال موتورز هیچ اطلاعات یا آزمایشی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است.

بابیت به داده‌های جی‌دی پاور اشاره کرد که نشان می‌دهد مشکلات مربوط به کارپلی و اندروید اتو، شکایت‌های رایج مالکان خودرو هستند و مشتریان اغلب سازنده‌ی خودرو را مقصر می‌دانند نه اپل یا گوگل.

سرویسی که جنرال موتورز قصد دارد به جای کارپلی از آن استفاده کند، از اپلیکیشن‌های یکپارچه‌ی گوگل از جمله گوگل مپس و دستیار گوگل برای دستورهای صوتی بهره خواهد برد.

حذف کارپلی، کنترل بیشتری روی اطلاعات رانندگان در اختیار جنرال موتورز قرار خواهد داد و به این شرکت اجازه خواهد داد تا خدمات اشتراکی و اپلیکیشن‌هایی را ارائه دهد که امکان خرید غذا و سوخت را فراهم می‌کنند.

سرویس اپل کار‌پلی در خودروهای الکتریکی تحت برندهای بیوک، کادیلاک، شورولت و GMC حذف خواهد شد. خودروهای با موتور احتراقی جنرال موتورز به پشتیبانی از کارپلی ادامه خواهند داد تا اینکه در سال ۲۰۳۵ با خودروهای تماماً الکتریکی از رده خارج شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.