فیل اسپنسر از جایگاه انحصاری بازی Starfield برای ایکس باکس می‌گوید

«فیل اسپنسر»، رئیس ایکس باکس موضع جدیدی را در راستای انحصاری‌بودن برخی از بازی‌ها (به ویژه پروژه Starfield) در صنعت گیمینگ حال حاضر مطرح کرد.

به گزارش وب‌سایت wccftech، شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) از زمانی که فرایند خرید استودیوهای بازی‌سازی را آغاز کرده است، سیاست‌های این شرکت در مورد «انحصارگری» (Exclusivity) شکاف‌هایی را به وجود آورده است. این شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا با رقم ۶۹ میلیارد دلار، شرکت بزرگ «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) را خریداری کند.

البته «مایکروسافت» اعلام کرد در صورت تصاحب فرانچایز Call of Duty، عرضه این مجموعه به صورت مولتی پلتفرمی باقی می‌ماند. البته Microsoft موضع دیگری برای بازی جاه‌طلبانه «استارفیلد» Starfield دارد. این شرکت می‌خواهد این بازی تنها به صورت انحصاری برای کنسول Xbox عرضه شود. دلایل عملی وجود دارد که چرا بازی Starfield انحصاری می‌ماند اما سری COD انحصاری نمی‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد رویکرد «مایکروسافت» در این مرحله هنوز به طور قطعی مشخص نیست.

جایگاه انحصاری بازی Starfield

نظر اسپنسر در مورد جایگاه انحصاری بازی Starfield

«فیل اسپنسر» در مصاحبه جدید خود با Xbox On، پاسخ قاطع‌تری پیرامون دیدگاه «مایکروسافت» در انحصاری خواندن بازی Starfield ارائه کرد. به گفته اسپنسر، همه چیز به این بستگی دارد که آیا این شرکت به دنبال حذف دارندگان سایر پلتفرم‌های گیمینگ است یا نه:

من هرگز نگفتم بازی Starfield انحصاری «ایکس باکس» نخواهد بود. فکر می‌کنم آنچه که گفتم این است که ما آن را به صورت موردی انجام خواهیم داد. ما بازی‌هایی را که روی پلتفرم‌های دیگر هستند، تولید نخواهیم کرد. تولید عناوین انحصاری برای کنسول‌ها بخشی از تجارت محسوب می‌شوند. همه شرکت‌های توسعه‌دهنده پلتفرم همین کار را انجام می‌دهند. آن‌ها ضرب‌آهنگ بازاریابی برای پلتفرم‌ها هستند. رقبای ما بازی‌های انحصاری زیادی دارند. ما می‌خواهیم بازی‌های خاص و ویژه‌ای را به تولید برسانیم. خیلی سخت است واژه «انحصاری» را به شرکت «مایکروسافت» پیوند دهید. چون ما بازی‌هایی را هم برای PC عرضه می‌کنیم. ما با کمک فضای ابری، بازی‌های ایکس باکس و PC را برای کاربران قابل دسترس می‌کنیم. ما مشاهده نکردیم که شرکت Bethesda بازی‌های خود را از جامعه «پلی استیشن» حذف کند. بازیکنان سهم اشتراکی را از عرضه بازی Minecraft Legends دریافت خواهند کرد.

با توجه به حرف‌های اسپنسر، چون بازی Starfield یک IP جدید است؛ بنابراین به صورت انحصاری برای کنسول‌های مایکروسافت عرضه می‌شود. در صورت خرید شرکت Activision Blizzard توسط Microsoft، فرانچایز Call of Duty از دسترس کاربران پلی استیشن خارج نمی‌شود. حرف‌های اسپنسر این سوال را به وجود می‌آورد که آیا کاربران می‌توانند نسخه جدید بازی‌های Doom و The Elder Scrolls را به صورت مولتی پلتفرم تجربه کنند؟ به نظر می‌رسد هنوز «مایکروسافت» دیدگاه قاطعی پیرامون عناوین انحصاری ندارد. باید منتظر ماند و دید که «مایکروسافت» پس از خرید موفقیت‌آمیز (یا شکست در خرید) شرکت «اکتیویژن بلیزارد»، چه برنامه‌ای را برای بازی‌های انحصاری خود آماده می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا شرکت «مایکروسافت» برای عناوین پرطرفدار Call of Duty و Minecraft استثناء قائل می‌شود؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.