فیلتر مجدد دیسکورد به دستور مقامات قضایی

Discord iran block

طبق گزارش‌های منتشر شده، پلتفرم دیسکورد بار دیگر در ایران فیلتر شده است. کاربران ایرانی از ساعاتی پیش به بروز اختلال در دسترسی به این پلتفرم خبر داده بودند و حالا مشخص شده که به دستور مقامات قضایی، دیسکورد مسدود شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، دلیل اصلی فیلتر شدن دیسکورد، آزاد بودن ارسال محتوای جنسی در این پلتفرم عنوان شده است. گویا نظارت دقیقی بر محتوای منتشر شده در دیسکورد صورت نمی‌گرفته و برخی گروه‌ها و کانال‌ها اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی در این بستر کرده‌اند.

این اولین بار نیست که دیسکورد در ایران با محدودیت مواجه می‌شود. طی سال‌های گذشته، این پلتفرم چندین بار فیلتر و پس از مدتی رفع فیلتر شده است. آخرین بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، دیسکورد فیلتر شد اما با پیگیری‌های متعدد، در دی ماه همان سال مجدداً در دسترس کاربران ایرانی قرار گرفت.

گوگل پلی، توییچ و حالا دیسکورد؛ پلتفرم های محبوب گیمرها پشت دیوار فیلترینگ

فیلتر شدن دیسکورد، ضربه دیگری به جامعه بازیسازان و گیمرهای ایرانی است. پیش از این نیز، مسدود شدن دسترسی به گوگل پلی و توییچ، این قشر را با چالش‌های جدی مواجه کرده بود. با وجود تلاش‌هایی که وزارت ارتباطات مدعی است در حال انجام است، به نظر می‌رسد تصمیم‌گیران همچنان برای رفع فیلتر این پلتفرم‌ها قانع نشده‌اند.

آمارها حاکی از آن است که ایران بیش از ۳۴ میلیون گیمر دارد و دولت سیزدهم وعده‌هایی مبنی بر بهبود شرایط برای این جامعه مطرح کرده بود. با این حال، فیلتر مجدد دیسکورد، نشان می‌دهد که وضعیت همچنان برای گیمرها و فعالان این حوزه چالش‌برانگیز است.

نظر شما درباره خبر فیلتر مجدد دیسکورد چیست؟ فیلترینگ چه آسیبی می‌تواند به صنعت گیم ایران وارد کند؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.