تنها کارت گرافیک GTX 2070 انویدیا مشاهده شد: یک نمونه مهندسی با برچسب GeForce RTX 2070

نمونه اولیه مهندسی کارت گرافیک RTX 2070 شرکت انویدیا، که با نام GeForce GTX 2070 شناخته می‌شود، افشا شده است که دارای هسته‌های پایین‌تری نسبت به نسخه اصلی است.

برچسب GeForce GTX NVIDIA تا زمان کارت گرافیک‌های سری GeForce 10 و GeForce 16 استفاده می‌شد. همه کارت گرافیک‌ها پس از این نسخه‌ها تحت سری GeForce RTX برچسب گذاری می‌شدند، با این وجود به نظر می‌رسد که این شرکت به صورت داخلی سری RTX 20 را با عنوان سری GTX 20 برچسب گذاری کرده، زیرا یکی از این مدل‌ها اکنون به صورت آنلاین ظاهر شده است.

تصاویر ارسال شده توسط @unnatural__log، یک کارت گرافیک عجیب و غریب GeForce RTX 2070 از شرکت انویدیا را نشان می‌دهد که به عنوان یک نمونه مهندسی ذکر شده است و توضیح می‌دهد که چرا این کارت از برچسب RTX استفاده نمی‌کند.

از نظر طراحی باید گفت که، کارت گرافیک GeForce GTX 2070 Engineering Sample شرکت انویدیا همان طراحی نسخه GeForce RTX 2070 را دارد. این محصول خنک کننده فن دوگانه با طراحی دو اسلات دارد، گفتنیست روی برچسب کناره‌ها عنوان GeForce GTX نوشته شده است و خبری از GTX 2070 یا RTX 2070 در قاب جلویی نیست. این کارت گرافیک چند برچسب گم شده دارد، با این وجود اگر آن را در نظر نگیریم، تفاوت زیادی با نسخه GeForce RTX 2070 ندارد. پورت‌های نمایشگر شامل همان HDMI، دو DP، پورت USB Type-C VirtualLink و خروجی DVI است. این کارت گرافیک باید دارای یک کانکتور ۸ پین استاندارد باشد زیرا این محصول قبل از آنکه شرکت انویدیا به رابط‌های ۱۲ پین یا ۱۶ پین سوئیچ کند، طراحی شده است.

تنها کارت گرافیک GTX 2070 انویدیا مشاهده شد: یک نمونه مهندسی با برچسب GeForce RTX 2070

لازم به ذکر است، PCB نمونه مهندسی کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 2070 نیز با طراحی مرجع مطابقت دارد، با این وجود مشخصات آن بزرگترین تغییر محسوب می‌شود. در حالی که نسخه RTX 2070 دارای ۲۳۰۴ هسته بود، کارت گرافیک GTX 2070 ES از ۲۱۷۶ هسته پشتیبانی می‌کند و بر اساس چیپ گرافیکی TU106-400A-A1 با شناسه دستگاه ۱۰DE-1F07 – ۱۰DE-12AD طراحی شده است. این همان پیکربندی هسته‌ای است که توسط RTX 2060 SUPER استفاده می‌شود که از چیپ گرافیکی TU106-410-A1 پشتیبانی می‌کند.

بر اساس آزمایش انجام شده توسط کاربر، نمونه مهندسی کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 2070 با بایوس RTX 2070 400A BIOS فلش شد که شناسه دستگاه را تغییر نمی‌دهد و هسته‌های اضافی را باز نمی‌کند، با این وجود قدرت اضافی به هسته گرافیکی می‌دهد که می‌توان برای تنظیم دستی استفاده کرد. با اورکلاک، این کارت گرافیک به حدود ۹۵ درصد از عملکرد RTX 2070 خواهد رسید، یا یک افزایش ۱۶ درصدی نسبت به پروفایل پیش‌فرض خود را ارائه می‌دهد. با توجه به اینکه دیگر شاهد چنین افزایش عملکردی در کارت گرافیک‌های مدرن نیستیم، این یک گزینه بسیار خوب محسوب می‌شود، زیرا آنها در حال حاضر با سرعت کلاک بسیار بالاتر از سرعت پیک بوست فهرست شده خود کار می‌کنند.

به طور کلی، این نشان می‌دهد احتمالا شرکت انویدیا از ابتدا تصمیم نداشته از نام تجاری RTX برای کارت‌های گرافیک تورینگ آینده خود استفاده کند که در نهایت تبدیل به اولین کارت گرافیک RTX شد، بنابراین با این کار به سلطنت سری GeForce GTX پایان داد. شرکت انویدیا همچنین حجم تولید آخرین کارت گرافیک GeForce GTX را تعیین کرده است، به این معنی که از این به بعد همه کارت گرافیک‌ها تحت عنوان RTX منتشر می‌شوند، مگر اینکه این شرکت تصمیم بگیرد در آینده از یک برند جدید استفاده کند.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.