فیروزآبادی: نگویید اینترنت طبقاتی؛ بگویید اینترنت حرفه‌ای!

«روح‌الله دهقانی فیروز آبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری امروز اعلام کرد طرحی با نام «اینترنت حرفه‌ای» به‌زودی در دسترس شرکت‌های داخلی قرار می‌گیرد. او تاکید کرد مردم ایران بهتر است دیگر از عبارت «اینترنت طبقاتی» استفاده نکنند!

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد طرحی با نام «اینترنت حرفه‌ای» در حال آماده‌سازی است. او شرح داد در پی مذاکرات و همکاری با وزارت ارتباطات، قرار است به مراکز نوآوری و هم‌آفرینی اینترنت پرسرعت و خاصی ارائه شود که نیروهای حرفه‌ای و علاقه‌مند از آن استفاده کنند.

تاکید «فیروزآبادی» به اجرایی‌شدن طرح «اینترنت حرفه‌ای»

او سپس پیرامون مسئله «اینترنت طبقاتی» برای گروه‌هایی جامعه نظیر برنامه‌نویسان که قبلاً مطرح شده بود گفت موضوع اینترنت و حمایت از وجود جریان اینترنت پاک و پرسرعت از سوی معاونت علمی فرو نگذاشته است. او تاکید کرد مردم بهتر است به جای استفاده از «اینترنت طبقاتی»، از عبارت «اینترنت حرفه‌ای» استفاده کنند. «فیروزآبادی» اعلام کرد نهاد علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اخیراً مذاکراتی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است تا شرکت‌های بزرگ نوآفرین (در تهران و استان‌های مهم) به اینترنت باکیفیت و حرفه‌ای دسترسی پیدا کنند. گفتنی است این طرح در دو سه ماه آینده اجرایی می‌شود.

طرح اینترنت حرفه‌ای

«فیروزآبادی» همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم وجود شبکه‌های پایدار برای کسب‌وکارها گفت ما چند جلسه با مدیران کسب‌وکارهای پلتفرمی در سال گذشته برگزار کردیم. نمایندگان مرکز علمی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی در این جلسات نیز حضور داشتند و در پایان همگی از پلتفرم‌های بومی حمایت کردند. او تاکید معاونت علمی باید طرف شرکت‌های دانش بنیان باشد.

مسئله «اینترنت طبقاتی» از سال گذشته به موضوع جنجالی و مرموز در ایران تبدیل شده است. وزیر ارتباطات در زمستان سال گذشته تاکید کرد چیزی به عنوان «اینترنت طبقاتی» در ایران وجود ندارد. اما چند هفته بعد، خبری منتشر شد که گردشگران خارجی در ایران صاحب سیم‌کارت بدون فیلتر می‌شوند و به نوعی همان موضوع «اینترنت طبقاتی» را بازتاب کرد. البته این خبر به فاصله چند روز تکذیب شد.

نظر شما چیست؟ آیا واقعاً «اینترنت طبقاتی» در ایران وجود دارد؟ آیا «اینترنت حرفه‌ای» همان «اینترنت طبقاتی» است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.