فناوری سوپر رزولوشن مشابه DLSS به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد

مایکروسافت هم وارد میدان سوپر رزولوشن می‌شود

فناوری سوپر رزولوشن مشابه DLSS به ویندوز 11 اضافه خواهد شد

ظاهرا مایکروسافت در حال کار روی یک فناوری سوپر رزولوشن با استفاده از هوش مصنوعی برای بازی‌های کامپیوتر است، همانند کاری که DLSS انجام می‌دهد.

<!–

–>


مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید مانیتور گیمینگ بدانیدمانیتورها با پنل TN بالاترین سرعت پاسخگویی برای گیم را دارند
هرآنچه که باید پیش از خرید مانیتور گیمینگ بدانیدهرآنچه که باید پیش از خرید مانیتور گیمینگ بدانید

کاربر PhantomOcean3 در توییتر این ویژگی را در جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ کشف کرده است. مایکروسافت این تکنولوژی را راهی برای «استفاده از هوش مصنوعی جهت اجرای روان‌تر بازی‌ها با جزئیات بهبودیافته» توصیف کرده است. این دقیقا کاریست که فناوری Deep Learning Super Sampling یا DLSS انویدیا انجام می‌دهد: ابتدا رزولوشن رندر بازی را کاهش می‌دهد و سپس با AI اقدام به بازسازی تصویر در رزولوشن هدف می‌کند. با این کار نه‌تنها فریم ریت بازی بهبود پیدا می‌کند، بلکه در برخی مواقع DLSS می‌تواند کیفیت تصویر بهتری ارائه دهد. FSR و XeSS نیز تکنولوژی‌هایی با هدف مشابه هستند که به ترتیب توسط AMD و اینتل توسعه می‌یابند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت تاکنون به‌طور رسمی از یک فناوری سوپر رزولوشن رونمایی نکرده، پس فعلا نمی‌توان گفت که این ویژگی چگونه کار می‌کند یا به چه سخت‌افزار خاصی احتیاج دارد. برای مثال DLSS برای اجرا نیاز به یک کارت گرافیک RTX دارد، چرا که از هسته‌های تنسور واقع در این GPUها بهره می‌برد.

ضمنا مایکروسافت در حال کار روی یک ویژگی مدیریت رنگ بهبودیافته برای ویندوز ۱۱ است. ویندوز سال‌هاست که در این مسئله ضعف داشته، ضعفی که خود را به‌خصوص در مانیتورهای OLED مجهز به HDR نشان می‌دهد. با تغییراتی که مایکروسافت مد نظر دارد، مدیریت رنگ وارد تنظیمات صفحه ویندوز ۱۱ می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا پروفایل‌هایی برای sRGB و DCI-P3 درست کنند. همچنین قابلیت تنظیم خودکار رنگ نیز به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد شد.


مطلب پیشنهادی:لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ؛ کدام انتخاب بهتری است؟لپ تاپ بخریم یا پی سی گیمینگ؟
لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ؛ کدام انتخاب بهتری است؟لپ تاپ یا کامپیوتر گیمینگ؛ کدام انتخاب بهتری است؟


چرا بازی‌هایی مثل پابجی و پالورلد ترکوندن؟

فروش بازی Helldivers 2 از مرز ۱ میلیون نسخه عبور کرد - ویجیاتوفروش بازی Helldivers 2 از مرز ۱ میلیون نسخه عبور کرد - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.