فناوری باتری انباشته در آیفون ۱۵ باعث افزایش شارژدهی می‌شود

GJZFht2LsiB4ZDhq9NR2w6 900x506 1

گزارش های اخیر نشان می دهد اپل در آیفون ۱۵ از فناوری باتری انباشته بهره برده تا میزان شارژ دهی دستگاه و عمر باتری را افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک حساب کاربری در توییتر با اعلام این خبر گفته است این فناوری باعث افزایش ظرفیت باتری خواهد شد.

در سلول های باتری انباشته تکنیک جدیدی به کار گرفته می‌شود که در آن عناصر و مواد در لایه های زیگ‌زاگی به جای رول شدن قرار دارند. با صرفه جویی در فضا با کمک این روش می توان میزان مواد فعال قابل استفاده را افزایش داد. به همین ترتیب میزان ظرفیت باتری نیز افزایش می یابد. این تکنیک باعث افزایش چگالی نسبت به باتری های معمولی خواهد شد. طول عمر این نوع از باتری ها نیز بیشتر است. دلیل آن نیز توزیع یکنواخت گرما در سراسر باتری به جای تمرکز در یک نقطه است.

در وسائل نقلیه کنونی نیز استفاده از باتری انباشته بسیار مرسوم است. زیرا آنها به شارژ مجدد و سریع همراه با توان خروجی بیشتر نیاز دارند. اکنون اپل علاوه بر این فناوری شارژ سیمی ۴۰ وات و ۲۰ وات مگ سیف را نیز آزمایش می کند. البته هنوز مشخص نیست این قابلیت در آیفون ۱۵ عرضه خواهد شد یا خیر.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.