تغییر بزرگ آیفون ۱۶ پرومکس استفاده از دوربین سوپر تله فوتو خواهد بود

iPhone 14

یکی از تغییرات بزرگ آیفون در گوشی های سری ۱۶ استفاده از دوربین سوپر تله فوتو است که می تواند بزرگنمایی اپتیکال مناسبی ارائه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک افشاگر چینی مدعی شد اپل در ساخت آیفون ۱۶ پرومکس از دوربین پریسکوپی دارای لنز سوپر تله فوتو استفاده می کند. زیرا این لنز قادر است بزرگنمایی اپتیکال در حد عالی ارائه کند. به دلیل وجود فاصله کانونی بیش از ۳۰۰ میلی متر به آنها سوپر تله فوتو گفته میشود. این مقدار فاصله کانونی باعث ایجاد بزرگ نمایی بسیار خوب خواهد شد.

در مقام مقایسه باید گفت دوربین آیفون ۱۴ پرومکس دارای لنز تله فوتو با فاصله کانونی ۷۷ میلی متر است. بنابراین بزرگ نمایی دوربین در آیفون ۱۶ پرومکس بسیار بیشتر از نسخه آیفون ۱۴ خواهد بود. 

اپل اکسل در آیفون ۱۵ پرومکس از دوربین پریسکوپی بهره برده است و قرار است در سال آینده آیفون ۱۶ پرو نیز به همین لنز مجهز شود. البته این آیفون دیگر دارای لنز سوپر تله فوتو نخواهد بود. بلکه تنها دوربین پریسکوپی در آن به کار می رود. 

طبق دیگر اطلاعات منتشر شده توسط مک رومرز، آیفون ۱۶ پرومکس دارای حسگر دوربین بزرگتر نیز خواهد بود. به طوری که نسبت به نسل قبلی خود ۱۲ درصد بزرگتر میشود. احتمالا در آیفون ۱۵ پرومکس نیز از این حسگر استفاده شده است. حسگر بزرگتر گستره دینامیکی بهتری داشته و باعث ایجاد جلوه تار پس زمینه به صورت حرفه ای خواهد شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.