فروش کنسول پلی استیشن ۲ از مرز ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرده است

«جیم رایان» (Jim Ryan)، رئیس سابق «پلی استیشن» (PlayStation) که در حال حاضر مشغول گذراندن آخرین روزهای کاری خود است، در جدیدترین قسمت از پادکست PlayStation فاش کرد فروش کنسول محبوب PlayStation 2 از مرز ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرده است.

به گزارش خبرگزاری GamingBolt، «جیم رایان» به صحبت درباره عملکرد «سونی» (Sony) در دهه ۲۰۰۰ پرداخت و گفت ثبت آمار فروش ۱۶۰ میلیون دستگاه PS2، واقعاً هدف والایی بود که شرکت به دست آورد. همان‌طور که می‌دانید و احتمالاً از قبل در جریان بوده‌اید، «جیم رایان» به‌زودی از مدیریت پلی استیشن کنار می‌رود و از روز اول آوریل، جای خود را به «هیروکی توتوکی» (Hiruki Totoki) خواهد داد. قسمت جدید پادکست پلی استیشن هم در واقع به همین مناسب پخش شد تا مروری با همکاری طولانی و موفقیت‌آمیز رایان با غول سرگرمی ژاپن باشد.

فروش کنسول پلی استیشن 2

میزن فروش کنسول پلی استیشن ۲ تا سال ۲۰۱۲؛ روند صعودی فروش PS5 در بازار

با توجه به اینکه حدود ۲ دهه از عرضه کنسول PlayStation 2 می‌گذرد، تاکنون هیچ کنسولی موفق به شکستن رکورد فروش این دستگاه نشده است. گفتنی است «سونی» در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد فروش کنسول فوق‌الذکر بالغ بر ۱۵۵ میلیون واحد بوده است؛ این بدان معناست که کنسول شگفت‌انگیز آن‌ها حتی طی یک دهه اخیر هم ۵ میلیون دستگاه فروش داشته است.

گرچه باید در نظر داشت که کنسول نسل نهمی Sony نیز تاکنون عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته و شاید در دراز مدت بتواند به رکورد فروش کنسول افسانه‌ای PS2 نزدیک شود. طبق آخرین آمار، کنسول PS5 تا پایان سال گذشته بیش از ۵۴.۸ میلیون دستگاه فروخته است. رقیب قدرتمند «ایکس باکس» (Xbox) هم‌اکنون روی مُدل Pro کنسول جدید خود هم کار می‌کند و انتظار می‌رود طی ماه‌های پیش‌روی سال ۲۰۲۴ شاهد رونمایی از آن باشیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.