علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ و نحوه رفع ایراد

بسیاری از افراد پس از مدتی با از کار افتادن یا افت برودت کنندگی یخچال سامسونگ خود روبرو خواهند شد که می‌تواند دلایل بسیار زیادی همچون گرفتگی لوله دیفراست، خرابی ترموفیوز، نقص فنی سنسور خرابی کلید درب مشکل فنی دمپر هوا و… داشته باشد. به همین دلیل در این مطلب علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ به صورت کامل برای شما توضیح دادیم.

دلایل از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ:

۱_ خنک نکردن یخچال فریزر سامسونگ :

اولین علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را می‌توانیم خنک نکردن آن معرفی کنیم؛ در برخی از مواقع در اثر دلایل مختلفی همچون ایجاد برفک در اپراتور، خرابی کمپرسور، گرفتگی لوله دیفراست، خراب بودن دمپر هوا، خراب بودن سنسور،نقص فنی کلید بین درب، نشت گاز در یخچال، خراب بودن ترموفیوز و… یخچال فریزر سامسونگ توانایی خنک کردن و برودت بالا را نخواهد داشت؛ به همین دلیل آن از کار افتادن یخچال نام گذاری می‌کنند.

۲_ یکسره کار کردن یخچال سامسونگ :

در برخی از مواقع دلیل از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را می‌توانیم یکسره کارکردن آن معرفی کنیم. این مشکل در اثر نشتی گاز، نقص فنی سنسور یا خراب بودن ترموستات ایجاد خواهد شد و می‌تواند باعث ایجاد سرمایش بسیار زیاد و منجمد شدن غذا‌های موجود در یخچال باشد.

۳_ قطع بودن برق :

برخلاف باور بسیاری از افراد در برخی از مواقع علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ تنها قطع بودن برق است. در صورت روشن نشدن یخچال حتماً پریز برق و دوچرخه‌ها بررسی کنید.

۴_ سوختن کمپرسور یخچال، علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ:

از مهمترین دلایل کار نکردن یخچال فریزر سامسونگ سوختن کمپرسور است. یکی از نشانه‌های وجود این مشکل استارت یخچال و خاموش شدن آن خواهد بود؛ برای مثال زمانی که یخچال را به برق متصل می‌کنید در ابتدا روشن و پس از چند ثانیه کوتاه خاموش خواهد شد.

همچنین باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که در برخی از مواقع علت کار نکردن کمپرسور سوختن آن نیست و تنها برق موتور یخچال قطع است. برای بررسی این مورد دوشاخه یخچال را دنبال کرده و از اتصال آن به موتور مطمئن شوید؛ البته در صورت دسترسی به مولتی متر این کار برای شما راحت‌تر می‌باشد.

۵_ نقص فنی در برد یخچال فریزر :

همانطور که می‌دانید برد یخچال فریزر سامسونگ برد به عنوان مغز یخچال عمل می‌کند و در صورت وجود هرگونه مشکل فنی در ساختار آن یخچال قادر به عملکرد و ایجاد هوای خنک نخواهد بود. به همین دلیل در زمانه از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ سلامت برد آن را بررسی کنید.

در صورت مواجه شدن با نقص فنی در قطعه برد به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا برد یخچال فریزر به عنوان یک قطعه الکترونیکی قابل تعمیر توسط تکنسین‌های ماهر از نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ است.

چگونه برد یخچال فریزر را بررسی کنیم؟

  • برای بررسی پرده یخچال فریزر سامسونگ در ابتدا یخچال را به صورت کامل از برق بکشید. 
  • روی برد الکترونیکی یخچال یک فیوز محافظتی کوچک از جنس شیشه وجود دارد، آن را پیدا کنید.
  • از قطع بودن برق برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی اطمینان پیدا کرده و فیوز را با یک اهم متر بررسی کنید.
  • در صورت گرفت اهم متر سالم بودن فیوز را نمایش دهد، یعنی برد الکترونیکی با مشکل مواجه خواهد بود و شما باید از یک تکنسین برای بررسی آن کمک بگیرید.
  • اگر اهم متر سوختن فیوز را نمایش دهد یعنی شما ما باید یزد به تعویض قطعه بپردازید، زیرا این قطعه قابل تعمیر نیست.

۶_ خراب شدن لاستیک دور درب یخچال فریزر:

گاهی اوقات علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ دلیل فنی نداشته و شما برای جلوگیری از خروج هوای سرد باید لاستیک دور درب را تعویض کنید. 

بررسی خرابی لاستیک درب یخچال :

  • در ابتدا لاستیک درب یخچال را به خوبی مشاهده کنید اگر روی بدنه آن از هرگونه فرسودگی،ساییدگی، پارگی و سوراخ مشاهده کردید، یعنی لاستیک درب یخچال خراب است و نیاز به تعویض خواهد داشت.
  • اگر هیچگونه آسیبی در سطح لاستیک مشاهده نکردید، یک کاغذ را بین درب و بدنه یخچال قرار داده و درب را بسته و کاغذ را بیرون بکشید؛ در صورتی که کاغذ به راحتی و بدون ممانعت بیرون کشیده شود یعنی لاستیک درب خراب است.

۷_ نقص فنی در رله استارت یخچال فریزر :

نقص فنی در رله استارت ارتباط مستقیم با علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ دارد، زیرا رله استارت وظیفه انتقال جریان الکتریکی را به صورت مستقیم موتور دارد و اگر این قطعه با نقص فنی روبرو شود یعنی موتور قادر به دریافت برق و کارکردن خواهد بود.

چگونه خراب بودن رله استارت را بررسی کنیم؟

اگر علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ خراب بودن رله استارت باشد، شما از یخچال باید صدای خاصی مانند تق تق یا کلیک کردن به صورت متداول با ولم بالا بشنوید. البته راه دیگر تشخیص کار نکردن استارت فعالیت ثابت فنی یخچال و کار نکردن کمپرسور به صورت همزمان است.

دقت داشته باشید که رله استارت یک قطعه بسیار مهم در یخچال فریزر بوده و درصورتی که با نقص فنی روبرو باشد، قادر به تعمیر نخواهد بود و حتما باید تعویض شود.

۸ـ خراب بودن فیوز اورلورد:

کمپرسور دارای یک ابزار محافظتی با نام فیوز اورلورد بوده که باعث کنترل جریان کششی و حرارت خواسته موتور یخچال است. به همین دلیل در صورت خراب بودن این قطعه یخچال قادر به کنترل حرارت موتور جریان کششی آن نمی‌باشد و در نهایت برق ورودی یخچال قطع خواهد شد.

images 1675702749 63e131dd8aa2a

۹_ خراب بودن ترموستات، علت از کارافتادن یخچال فریزر سامسونگ : 

در برخی از یخچال فریزرهای سامسونگ برای کنترل دما از ترموستات استفاده می‌شود و همین دلیل اگر ترموستات دچار فنی باشد، شما روشن نشدن کمپرسور و از کار افتادن یخچال روبرو خواهید شد. در واقع می‌توان گفت طرح یخچال فریزر تهیه برق برای کارکرد یخچال توسط ترموستات انجام می‌شود.

 بررسی ترموستات یخچال فریزر سامسونگ :

  • در صورتی که شک دارید خراب بودن ترموستات علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ است، کارکرد فن‌ها را بررسی کنید، در صورتی که فن‌ها کار نکنند یعنی مشکل از ترموستات می‌باشد.
  • در مدل‌های جدید یخچال فریزر سامسونگ شما قادر به بررسی مولتی متر نیز هستید؛ اما دقت داشته باشید که قبل از این کار حتما باید برق را قطع کنید.

برای بررسی ترموستات و استفاده از مولتی متر قطعه ترموستات را به صورت کامل از جای خود در آورده و اتصالات آن را قطع کنید؛ صورت تنظیم روی دمای سرد باید مدار بسته بوده و جریان بین ترمینال برقرار شود؛ درغیراینصورت ترموستات با نقص فنی روبرو است.

۱۰_ کثیف بودن کندانسور :

از قطعاتی که تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی خنک کردن یخچال فریزر دارند، می‌توانیم به کندانسور اشاره داشته باشیم؛ در صورتی که کندانسور به دلیل آلودگی و گردغبار مسدود شده باشد مانعی برای عملکرد درست آن خواهد بود. 

به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در صورت مواجهه با از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ به تمیز کردن کویل‌های کندانسور که در پشت این دستگاه نصب شده‌اند، با استفاده جاروبرقی و دستمال بپردازید.

۱۱_ نشتی گاز مبرد در یخچال :

در برخی از مواقع علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ شما سرد شدن بیشتر از حد فریزر از که به دلیل نشتی گاز مبرد در گردش ایجاد می‌شود؛ دقت داشته باشید این موضوع بسیار مهم بوده و در صورت برخورد با آن سریعا باید با یک تکنسین ماهر از نمایندگی خدمات پس از فروش سامسونگ تماس بگیرید.

چرا یخچال کار نمی‌کند اما چراغ روشن است؟

در برخی از مواقع یخچال و خوب کار نمی‌کند اما چراغ‌ها روشن است که دلیل آن قطعاً خراب بودن فن اپراتور خواهد بود، این قطعه نیاز به تعویض نداشته و شما می‌توانید به تعمیر آن و بپردازید.

سخن پایانی:

در این متن به صورت کلی علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را برای شما بیان کردیم برخی از این دلایل با توجه به عملکرد مصرف‌کننده ایجاد می‌شود. برای مثال کثیف بودن کندانسور یکی از علت‌های از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ است که تنها به دلیل توجه نکردن مصرف‌کننده به یخچال ایجاد خواهد شد.

 به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این معایب به صورت دوره‌ای از سرویس یخچال توسط یک تکنسین نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ مانند دیبا پشتیبان samsungposhtiban.com بهره ببرید.

سلب‌ مسئولیتتیم تحریریه‌ سخت‌افزارمگ در تهیه‌ محتوای رپورتاژ نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.