رکورد شکنی لانچ بازی Call of Duty: Modern Warfare II؛ افزایش درآمد سالیانه شرکت اکتیویژن

شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) اعلام می‌کند که بازی Call of Duty: Modern Warfare II به بزرگ‌ترین لانچ این سری تبدیل شده و منجر به افزایش درآمد سالیانه این شرکت شده است.

شرکت Activision Blizzard گزارش درآمد سه‌ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (سال مالی شرکت مصادف با سال تقویمی) را منتشر کرده است. به نظر می‌رسد که زمان تعطیلات کریسمس، ناشر بزرگ سری Call of Duty روزهای خوشی را گذرانده است. این شرکت در سال ۲۰۲۲، ۲.۳۳ میلیارد دلار درآمد خالص به دست آورد که از رقم ۲.۱۶ میلیارد دلار سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بیشتر بود. اما بزرگ‌ترین موفقیت شرکت مذکور، رزرو خالص (شامل زیرتراکنش‌های درون بازی و سایر خریدهای جانبی) بوده که در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به مبلغ ۳.۵۷ میلیارد دلار رسیده است. دلایل افزایش درآمد شرکت Activision در سال جاری، موفقیت عنوان COD:MWII و احیای مجدد استودیو Blizzard است.

بازی Call of Duty: Modern Warfare II بالاترین فروش سه‌ماهه افتتاحیه را در تاریخ فرانچایز به ارمغان آورد که منجر به افزایش درآمد سالانه ۶۰ درصدی برای شرکت Activision شد. این شرکت بیان می‌کند انتشار عنوان آنلاین Warzone 2.0 به افزایش فروش سه ماه اخیر این فرانچایز کمک بسزایی کرده است. این شرکت تاکید می‌کند که نسخه موبایل بازی Call of Duty با رشد دو رقمی در فروش همراه بوده است. به گفته‌ Activision، «نسخه پریمیوم سالانه بعدی این بلاک‌باستر» در سال جاری عرضه می‌شود.

درآمد شرکت Activision

افزایش درآمد شرکت اکتیویژن؛ فروش خوب محصولات بلیزارد

از سوی دیگر، به لطف عرضه عناوینی چون Overwatch 2، World of Warcraft: Dragonflight و World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic درآمد بلیزارد نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش یافت. با توجه به رایگان بودن بازی Overwatch 2، این عنوان حتی توانست به فروش خوبی در خریدهای درون برنامه‌ای خود دست یابد و انتظار می‌رود موفقیت Wrath of the Lich King Classic به مراتب بزرگ‌تر از Dragonflight باشد. در همین حال، عنوان آنلاین Diablo Immortal یک محصول پولساز برای این شرکت محسوب می‌شود.

«بابی کوتیک»، مدیر شرکت Activision بیانیه‌ای در راستای عملکرد شرکت منتشر کرد:

ما سال ۲۰۲۲ را با رزروهای خالص سه‌ماهه به پایان رساندیم و ماموریت خود را برای ایجاد شادی بزرگ برای بازیکنان تکمیل کردیم. من از گروه‌های بااستعداد که توانستند صد میلیون بازیکن را در سراسر جهان سرگرم کنند، قدردانی می‌کنم. ما مشتاقانه منتظر عرضه یک بازی در این سال تاریخی هستیم. ما امسال با شرکت «مایکروسافت» ادغام شدیم. این ادغام ما را قادر می‌سازد تا به بازیکنان خود خدمات بهتری ارائه دهیم، فرصت‌های بیشتری را برای کارمندان خود ایجاد کنیم و به ما امکان می‌دهد در صنعت بازی رقابتی موفق شویم.

باید منتظر ماند و دید که شرکت Activision چه تاثیری بر خرید پیشنهادی «مایکروسافت» به ارزش ۶۹ میلیارد دلار خواهد گذاشت. علی‌رغم عملکرد خوب مالی، «دپارتمان اشتغال منصفانه و مسکن کالیفرنیا» (DFEH) شرکت Activision را به جُرم تبعیض نژادی و جنسیتی متهم کرده است. این دپارتمان تلاش می‌کند که اقدامات قانونی نیز علیه شرکت مزبور انجام دهد.

به نظر می‌رسد شرکت Activision پس از دو سال شرایط نامتعادل مالی، به جایگاه قابل قبولی رسیده است. انتشار عناوینی مانند Diablo IV می‌تواند به افزایش درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ کمک بسزایی کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.