عرضه کارت گرافیک های سفارشی RX 7900، یک تا دو هفته پس از مدل‌های مرجع

2kvNM4Dc5zuR74h9BXrPt8

طبق اطلاعاتی که BoardChannels منتشر نموده، عرضه اولیه کارت گرافیک های سری Radeon RX 7900 شرکت AMD که در تاریخ ۱۳ دسامبر آغاز می‌شود، به مدل‌های «عمومی» محدود خواهد بود. منظور از این مدل‌ها، مدل‌های MBA (Made by AMD) یا طراحی مرجع شرکت AMD هستند که به تمام شرکای برد اصلی نیز ارائه می‌شوند.

مدل‌های سفارشی RX 7900 یک تا دو هفته دیرتر عرضه می‌شوند

اینطور که گفته شده، کارت گرافیک های سفارشی سری RX 7900 بین ۱ تا ۲ هفته پس از مدل‌های مرجع به بازار عرضه می‌شوند و دلیل این تصمیم شرکت AMD هم جای عنوان نشده است. در زمان نگارش این مطلب، هیچ کدام از شرکای برد AMD حتی مشخصات فنی مدل‌های سفارشی خود را از این سری را هم منتشر نکرده‌اند. علاوه بر آن، تا به این لحظه تنها شاهد نمایش کارت گرافیک‌های سفارشی RDNA 3 دو برند ایسوس و ColorColor بوده‌ایم و خبری از دیگر برندها نبوده است.

اینکه شرکت AMD قصد دارد ابتدا مدل‌های مرجع خودش را عرضه کند تصمیم غیرمعمولی نیست. با این تصمیم، شرکت AMD مطمئن خواهد بود که حداقل برای یک بازه زمانی محدود، قیمت کارت گرافیک‌های جدیدش در بازار، همانی است که خودش تعیین می‌کند. کارت گرافیک‌های سفارشی شرکت‌های مختلف معمولاً قیمت بالاتری نسبت به MSRP دارند و حضور آن‌ها در بازار، دسترسی به کارت گرافیک با قیمت MSRP را دشوارتر می‌کند.

در ماه سپتامبر، شرکت AMD تأیید کرده بود که دارد با چند شریک برد برای عرضه کارت گرافیک های سری RX 7900 همکاری می‌کند و حدأقل ۱۰ شرکت قرار است مدل‌های سفارشی خود را از این سری عرضه کنند. همچنین، از این به بعد می‌دانیم که از اواسط تا اواخر ماه دسامبر، می‌توانیم منتظر عرضه این کارت گرافیک‌ها باشیم.

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.