محققان در حال طراحی ربات هایی هستند که بتوانند خود را بازتولید کنند

محققان MIT به تازگی در حال کار بر روی پروژه‌ی بلندپروازانه‌ دیگر هستند که در آن قرار است ربات ها به طور موثر خود را تولید و باز طراحی کنند! با این حال تیم پشت این پروژه اظهار کرده که هنوز سال‌ها با ارائه یک ربات اینچنینی فاصله دارد اما تلاش این تیم ظاهرا تاکنون حاوی نتایج مثبتی بوده است. voxel اصطلاحی کامپیوتری است که از گرافیک کامپیوتری الهام گرفته شده و این وکسل‌ها به عنوان مواد اصلی در مرکز سیستم طراحی ربات قرار می‌گیرند و مسئول قدرت و انتقال دیتا بین قطعات هستند.

این واکسل‌ها قطعات پایه ربات را تشکیل می‌دهند و وکسل‌های اضافی قبل از حرکت در شبکه مونتاژ به یکدیگر برای ایجاد اتصالات به هم وصل می‌شوند. ربات‌های نرم مبتنی بر وکسل به نوعی ربات اطلاق می‌شود که دارای طراحی ماژولار است و قطعات آن‌ها قابل تنظیم و پیکربندی مجدد است.

در ساخت این ربات‌ها نیز از بلوک‌ها و مواد نرم و ساده استفاده می‌شود. این ویژگی‌ها این نوع ربات‌ها را برای طیف وسیعی از کار‌ها مناسب می‌کند و این در صورتی است که طراحی مغز نرم‌افزاری و سنسورهای آن‌ها مناسب و متناسب با وظیفه مورد نظر انجام شود. محققان MIT در مقاله منتشر شده در نشریه Nature خاطرنشان کرده‌اند که رویکرد آن‌ها در این خصوص نیازمندی به ماشین‌ها و ابزار بزرگ را برای ساخت ربات را به چالش می‌کشد.

ربات محققان MIT

توسعه سطح مناسبی از هوش ماشینی برای چنین سیستمی یک چالش بزرگ محسوب می‌شود و همچنین در این میان ربات‌ها باید تعیین کنند که در چه شرایط و زمانی به ساخت یکدیگر بپردازند و همچنین از برخوردها و ناهماهنگی‌ها در این زمینه جلوگیری کنند.

مهم‌ترین بخش در این رویکرد، واکسل‌های به‌هم پیوسته و استفاده شد در این سیستم رباتیک است به طوری که Neil Gershenfeld یکی از نویسندگان مقاله اذعان کرده که واکسل‌ها باید هوشمندانه ساخته شود و ایده اصلی، ساخت Voxel همه‌کاره‌ای است که بتوانند ساختار فیزیکی را تشکیل دهند و تحمل کنند و همچنین نیرو و دیتا را نیز انتقال دهند.

ارتش آمریکا و ناسا نیز در تامین مالی این پروژه مشارکت داشته‌اند. با این حال مشکلات سخت‌افزاری این طرح هنوز باقی است و این تیم در حال حاضر بر روی ساخت واکسل‌های قوی برای کارکرد موثر و پایدار درکنار یکدیگر تمرکز کرده است.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link