عرضه احتمالی نسخه جدید مایکروسافت آفیس ۳۶۵ با پشتیبانی از هوش مصنوعی

طبق آخرین گزارش‌ها مایکروسافت قصد دارد در هفته‌های آینده از نسخه جدید و ارتقا یافته اپ‌های مایکروسافت آفیس ۳۶۵ با پشتیبانی از هوش مصنوعی رونمایی کند. طبق گزارش ورج مایکروسافت در حال آماده شدن برای نشان دادن تکنولوژی هوش مصنوعی و مدل زبانی OpenAI و همچنین ادغام آن‌ها در نرم‌افزارهای پرکاربرد مایکروسافت Word ،PowerPoint ،Outlook و مجموعه اپ‌های Microsoft 365 در بازه‌ی زمانی ماه مارس است.

همانطور که قبلا نیز گزارش شده مایکروسافت اخیرا نسخه جدیدی از موتور جستجو Bing و مرورگر ادج با پشتیبانی از OpenAI را در دسترس قرار داده است. علاوه بر بینگ، مرورگر ادج نیز با پشتیبانی از این تکنولوژی و توسط تیم طراح پروژه Prometheus مایکروسافت طراحی شده است. Prometheus یک پروژه تحقیقاتی تحت نظر مایکروسافت است که تمرکز فعالیتی آن بر ساخت دیتاسنتر و محیط ابری با بهره‌وری بالای انرژی است.

در همین راستا کاربران همین حالا هم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بینگ از قابلیت ChatGPT بهره‌مند شوند. احتمال می‌رود که مایکروسافت با آوردن هوش مصنوعی در آفیس ۳۶۵، از آن برای ارتقای عملکرد نمودارها و طرح‌های گرافیکی در پاورپوینت و یا اکسل استفاده کند. طبق گزارش‌های قبلی منتشر شده در این رابطه نیز این شرکت همچنین می‌خواهد که مدل هوش مصنوعی آن قابلیت تولید متن را در آفیس داشته باشد.

آفیس 365 هوش مصنوعی

ظاهرا مایکروسافت برای عرضه و معرفی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی برای محصولات خود عجله دارد و جای تعجب هم نیست، به دلیل اینکه گوگل نیز در این رابطه شدیداً فعال شده است. گوگل در همین راستا احتمالا در هفته‌های آینده از رقیب ChatGPT رونمایی خواهد کرد.

در همین راستا گفته شده که مایکروسافت در نظر داشته در اواخر فوریه پشتیبانی از هوش مصنوعی را در بینگ در دسترس قرار دهد اما برنامه این شرکت به جلو افتاده است. به دلیل علاقه و بازخورد بسیار خوب کاربران از ChatGPT مایکروسافت همچنین در نظر دارد ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در محصولات دیگر خود نیز گسترش دهد و این شرکت امیدوار است که با این سرمایه‌گذاری‌ها به سود مناسبی دست یابد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.