عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

خطای دیداری چشم آبی

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.

دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در شبکه‌های اجتماعی بسیار همه‌گیر و محبوب شده است.

او ویدیویی منتشر کرده که در  آن عکس سیاه و سفیدی از صورت یک زن دیده می‌شود. اما وقتی جکسون یک فیلتر قرمز را بالای عکس قرار می‌دهد، به نظر می‌رسد که سوژه عکس چشم‌های آبی پیدا می‌کند.

نور آبی نمی‌تواند از فیلتر قرمز عبور کند و علاوه بر این، هیچ رنگ آبی در عکس اصلی وجود ندارد.  حتی استفاده از انتخابگر رنگ برنامه‌های ویرایشگر عکس نشان می‌دهد که چشمان زن در واقع خاکستری خنثی است.

این کلیپ که بیش از ۹۰۰ هزار دیده شده و در ان جکسون علت این امر را توضیح می‌دهد.

جکسون که با نام کاربری @beetonthebeeb در تیک تاک می‌گوید، این مغز شما است که رنگدانه را پیش خودش خلق می‌کند – ناحیه خاکستری اطراف مردمک را می‌بیند و  فرض می‌کند که فیلتر قرمز نور آبی را به دام انداخته. بنابراین، پردازش مغز طوری است که رنگ آبی را می‌بیند.

به عبارت دیگر، در هر شرایطی که مغز زمینه تصویر را تشخیص دهد و معتقد باشد که باید آبی به نظر برسد، می‌تواند نور خاکستری را به این صورت تفسیر کند.

منیع

26 02 1402 05 06 47 ب ظ 1

 

26 02 1402 05 06 47 ب ظ 1

ویدئو:

26 02 1402 09 22 05 ق ظ

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.