«عجله دارم» یا نه؟ پشت پرده حذف این گزینه از اسنپ

12289966 548

با وجود استدلال‌های حقوقی و تجاری، اسنپ به دستور مقامات، گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد. اما نکات جالبی پشت این تصمیم وجود دارد.

سرویس‌های حمل‌ونقل آنلاین همچون اسنپ، گزینه‌های مختلفی را برای کاربران در نظر می‌گیرند. یکی از این گزینه‌ها، «عجله دارم» بود که اخیراً از اپلیکیشن اسنپ حذف شده است. اما چرا چنین تصمیمی گرفته شد؟ روابط عمومی اسنپ توضیحات جالبی در این باره ارائه کرده است.

ساعات اوج ترافیک، کمبود رانندگان آنلاین و زیاد بودن درخواست‌های سفر، موجب افزایش زمان انتظار برای سفر می‌شود. گزینه «عجله دارم» امکانی بود که به مسافران اجازه می‌داد در ازای پرداخت هزینه بیشتر، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کنند. البته اسنپ تأکید کرده است که رانندگان متوجه استفاده این گزینه نمی‌شدند و تنها تفاوت، قیمت بالاتر سفر بود که انگیزه بیشتری برای پذیرش آن ایجاد می‌کرد.

پس از محاسبه قیمت جدید، مسافر می‌توانست آن را تأیید یا رد کند. بنابر ادعای اسنپ، گزینه «عجله دارم» برای پاسخ به نیاز کاربران ایجاد شده بود و علیرغم برچسب «گرانفروشی»، جنبه قانونی نداشت. درصد کمی از سفرهای اسنپ با این گزینه انجام می‌شد و کاربر راننده هم از آن آگاه نبود. در واقع، مسافر با این گزینه، زمان پذیرش درخواست خود را مدیریت می‌کرد.

با این حال، اسنپ به دستور «مقامات ذی‌صلاح»، این گزینه را از اپلیکیشن خود حذف کرده است. اما همچنان در تلاش است تا از طریق مذاکرات و گفت‌وگوها، کارکرد و مزایای آن را برای کاربران اثبات کند.

نظر شما چیست؟ از نظر شما، گزینه «عجله دارم» اسنپ گرانفروشی محسوب می‌شد یا راهکاری برای سفرهای سریع‌تر؟ آیا با حذف این گزینه موافقید؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.