آپدیت فناوری Freesync شرکت AMD برای نسل جدید مانیتور های بازی!

شرکت AMD با آپدیت کردن برنامه پشتیبانی خود برای نسل بعدی مانیتور های بازی، سطوح جدید فناوری Freesync را معرفی کرده است. این شرکت اعلام کرده است که فناوری FreeSync خود را به تکامل رسانده و اکنون آن را برای آینده با نیازهای افزایش نرخ تازه‌سازی تنظیم می‌کند.

پست وبلاگ: در قلمرو پر سرعت بازی، فناوری در یک وضعیت دائمی در حال تکامل است. قبل از معرفی فناوری‌های نرخ نوسازی متغیر مانند FreeSync شرکت AMD، گیمرها اغلب مجبور بودند با پارگی صفحه یا افزایش تاخیر ورودی که برای برطرف کردن آن راه‌حل‌های سنتی مانند V-Sync را اعمال می‌کردند، دست و پنجه نرم کنند.

شرکت AMD فناوری AMD FreeSync را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد تا تجربه‌های بدون مشکل و لکنت را فراهم کند، همچنین فرکانس ۶۰ هرتز را ارائه می‌داد که در آن زمان برای بازی عالی در نظر گرفته می‌شد. با این حال از آن زمان تا کنون، بازی‌ها تقاضای بیشتری پیدا کرده‌اند، کارت‌های گرافیکی بسیار قدرتمندتر شده‌اند و وضوح‌ها و فناوری‌های جدید نمایشگر برای بازی در دسترس قرار گرفته‌ است.

نمایشگرهای بازی با فرکانس ۱۲۰ هرتز در سال ۲۰۱۵ بسیار نادر بودند. امروزه اکثر مانیتورهای بازی ۱۴۴ هرتز یا بالاتر هستند که به وضوح به روند افزایشی نرخ تازه سازی در صنعت اشاره دارد.

Oguzhan Andic 2 1709656036943
آپدیت فناوری Freesync شرکت AMD برای نسل جدید مانیتور های بازی!

عصر بازی‌های همه جانبه

فراتر از نرخ تازه‌سازی، مانیتورهای بازی به روش‌های دیگری برای ایجاد تجربه‌های فراگیرتر تکامل یافته‌اند. معرفی نمایشگرهای منحنی حس عمق را برای گیمرها تداعی می‌کند و باعث می‌شود بازیکنان احساس کنند با اکشن ارتباط بیشتری دارند. مانیتورهای فوق عریض میدان دید را گسترش دادند و چشم انداز وسیعتری را ارائه کردند که می‌تواند به ویژه در بازی‌های رقابتی سودمند باشد.

فناوری HDR (محدوده دینامیکی بالا) نیز تاثیر خود را نشان داد و کنتراست و دقت رنگ را برای ارائه تصاویری زنده‌تر و واقعی‌تر افزایش داد. علاوه بر آن گواهینامه فناوری AMD FreeSync Premium Pro (HDR) در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا دقت رنگ و درخشندگی را در نمایشگرهای تأیید شده تضمین کند.

ترکیبی از نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر، همگام‌سازی تطبیقی ​​و فناوری‌های نمایشگر بهبودیافته، مانیتورهای گیمینگ را به دریچه‌ای به دنیای مجازی خیره‌کننده تبدیل کرده است و مرز بین واقعیت و خیال را محو خواهد کرد.

تکامل فناوری AMD FreeSync و نیازهای لایه جدید

امروزه فناوری AMD FreeSync با بیش از ۴۰۰۰ نمایشگر تایید شده به بزرگترین اکوسیستم نمایشگر بازی در بازار تبدیل شده است. این دستگاه در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها (مثل تلویزیون‌ها، مانیتورها، نوت بوک‌ها، کنسول‌ها) کار می‌کند و از DisplayPort و همچنین کانکتورهای HDMI و USB پشتیبانی می‌کند.

گواهینامه فناوری AMD FreeSync تضمینی برای یک تجربه عالی است و علاقه داریم آن را به همین شکل حفظ کنیم. با توجه به تمام تغییراتی که از سال ۲۰۱۵ در دنیای بازی رخ داده است، ما تصمیم گرفتیم در سپتامبر سال ۲۰۲۳ الزامات سطح فناوری FreeSync خود را به‌روز کنیم تا آخرین استانداردها و فناوری‌ها را در دنیای بازی منعکس کنیم.

الزامات آپدیت شده فناوری AMD FreeSync برای مانیتور ها و تلویزیون‌ها به شرح زیر است:

آپدیت فناوری Freesync شرکت AMD برای نسل جدید مانیتور های بازی!

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.