ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای امدادرسانی بهتر به مناطق سیل‌زده

نشست «بررسی وقوع حادثه ناگوار سیل در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان» با تأکید مقام معظم رهبری بر ورود کمک بخش‌های مختلف جهت کاهش رنج مردم به منظور بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده و اسکان موقت برگزار شد.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، در این نشست، جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تأکید بر جایگاه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست گفت: ما در حوزه معاونت علمی یک سری ستادهای موضوعی اقتصاد دانش بنیان داریم که یکی از این حوزه‌ها، ستاد عمران و ساختمان است. با توجه به بازدیدی که وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده داشت، موضوع اسکان‌ موقت توسط شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد که سازه‌های نوینی با عملکرد بهتر نسبت به چادرهای سنتی داشته باشیم، تا کمک کنیم در این بحران‌ها از تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها استفاده شود.

در ادامه، تاج الدین، معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان ستاد عمران و ساختمان ضمن اشاره به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: ما فهرستی را با همکاری پژوهشکده سوانح بنیاد مستضعفان آماده کردیم که از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان که توانایی کمک به مناطق سیل زده دارند، حداکثر بهره‌مندی را ببریم. امیدواریم این شرکت‌ها تمام ظرفیت‌های خود را استفاده کنند تا آمادگی بیشتری برای سوانح بعدی را داشته باشیم.

وی افزود: با وجود کمیسیون عمران و ساختمان، قصد داریم که بحث اسکان موقت را برای توسعه شهرها استفاده کنیم و سازه‌هایی که علاوه بر پایداری، دارای ظرفیتی خوبی هستند را در این خصوص استفاده کنیم.

در ادامه این نشست، شرکت‌های مختلف با ارائه خدمات و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، توان خود را نسبت به حل سوانح و بحران در کشور با یکدیگر به اشتراک گذاشتند و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نوشته ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای امدادرسانی بهتر به مناطق سیل‌زده اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.