طاقچه رفع تعلیق شد

طاقچهحجاب

تنها یک روز بعد از اینکه وزارت ارشاد اعلام کرد طاقچه فاقد مجوزهای لازم برای تداوم فعالیت است، طاقچه رفع تعلیق شد.

در شرایطی که ماجرای انتشار عکس بی‌حجاب کارمندان طاقچه یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات روزهای اخیر فضای استارتاپی کشور در کنار ماجرای ازکی و دیجیکالا بود، ناگهان و تنها با گذشت یک روز از اطلاعیه قاطع وزارت ارشاد در خصوص عدم تمدید مجوز طاقچه و مسدوسازی سایت و اپلیکیشن این پلتفرم کتاب الکترونیکی، خبر از رفع تعلیق طاقچه رسیده است. امروز پلتفرم ازکی نیز در شرایطی مشابه و تنها ۲۴ ساعت پس از اعلام تعلیق مجوز، رفع تعلیق شد.

بیشتر بخوانید: مصادره اموال سلبریتی‌های بی‌حجاب در لایحه عفاف و حجاب پیش‌بینی شده است

طاقچه رفع تعلیق شد

خبر رفع تعلیق طاقچه را مهدی سموعی، مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد اعلام کرده است. سموعی در توییتر نوشته:

«پیرو تعهد قضایی شرکت خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر، مالک سکوی طاقچه به دادستانی مبنی بر رعایت مقررات جاری کشور و دریافت مجوزهای لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با موافقت این وزارت‌خانه مقرر شد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نسبت به رفع مسدودسازی آن اقدام نماید.»

البته حداقل در لحظه نگارش این خبر یعنی ۱:۲۰ دقیقه بامداد ۱۱ مرداد ۱۴۰۲،‌ هنوز سایت طاقچه در دسترس قرار نگرفته است. این وزارتخانه در حالی دیروز از لزوم دریافت مجوزهای لازم برای فعالیت طاقچه سخن گفته بود که مجوزهای فعالیت طاقچه در سایت ساماندهی موجود بود.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات نیز امروز در موضع‌گیری‌ای مخالفت خود و رئیس‌جمهور و معاون علم و فناوری رئیس جمهور را در برخورد قهری با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال اعلام کرده بود. همچنین قوه قضاییه نیز هرگونه دستوری برای پلمب یا مقابله با این استارتاپ‌ها را تکذیب کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رفع تعلیق طاقچه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.