صفحه کلید ویندوز با اضافه شدن کلید اختصاصی Copilot بزرگترین تغییر را در سه سال اخیر به خود می‌بیند

windows copilot key 65967012df73096be8d6209f

مایکروسافت با قرار دادن کلید اختصاصی Copilot در صفحه کلید ویندوز پس از ۳۰ سال یک تغییر بزرگ در این صفحه کلید ایجاد کند. این کلید در کنار دکمه alt در سمت راست قرار گرفته و می‌تواند Copilot را در ویندوز به اجرا درآورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت قصد دارد در سال ۲۰۲۴ با هدف تقویت هوش مصنوعی در رایانه های شخصی از دکمه جدید Copilot در کیبورد استفاده کند. طبق گزارش‌های منتشر شده این دکمه جدید در کیبورد انواع رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های شرکای مایکروسافت وجود داشته و کاربران با استفاده از آن Copilot را مورد استفاده قرار دهند.

اضافه شدن این دکمه می‌تواند یکی از تغییرات بزرگ ویندوز در سه دهه اخیر محسوب شود. یوسف مهدی معاون اجرایی و در بخش بازاریابی و مصرف کننده این شرکت وبلاگ ویندوز در این باره گفته است: حدود ۳۰ سال پیش کلید ویندوز به صفحه کلید رایانه‌های شخصی اضافه شد که در آن کاربران می‌توانستند به راحتی با ویندوز در تعامل باشند. تغییر جدید نیز می‌تواند لحظه تحول آفرین دیگری در ویندوز محسوب شود که در آن Copilot به عنوان نقطه ورود به دنیای هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد.

این دکمه در صفحه کلید جایگزین کلید منو بوده که معمولاً همراه با کلید ویندوز معرفی شده بود. کلید منو در سمت راست و در کنار کلید alt قرار داشت. کلید جدید Copilot در ویندوز ۱۱ می‌تواند به سادگی Copilot را اجرا کرده و علاوه بر پاسخ دهی به سوالات کاربران در داخل ویندوز نیز کاربردهایی داشته باشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.