شیائومی ۱۴ پرو با نمایشگر خمیده بسیار باریک عرضه می‌شود

افشاگر معروف دنیای تکنولوژی، Ice Universe، فاش کرد که پرچمدار آینده برند شیائومی یعنی شیائومی ۱۴ پرو قرار است با تغییرات قابل‌توجهی در بخش نمایشگر روانه بازار شود. او رندر جدیدی در توییتر خود به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد که ۴ طرف نمایشگر این گوشی جدید خمیده خواهد بود. همچنین، انتظار می‌رود که نمایشگر شیائومی ۱۴ پرو با حاشیه‌های بسیار باریکی که ضخامت آنها از هر چهار طرف تقریباً یکسان است، جلوه «تمام صفحه» خیره‌کننده‌ای را به ارمغان آورد. در مقیاس مقایسه، شایعه‌ها حاکی از آن است که حاشیه‌های آیفون ۱۵ پرو نسبت به سایر آیفون‌ها باریک‌تر خواهد بود، اما کماکان مجهز به جزیره پویا خواهد بود.

مشخصات احتمالی شیائومی ۱۴ پرو

با توجه به اینکه سری پرچمداران شیائومی هر ساله از آخرین نسل پردازنده کوالکام اسنپدراگون استفاده می‌کنند، طبیعی است که شیائومی ۱۴ پرو به نسل سوم سری اسنپدراگون ۸ مجهز شود که ممکن است برای اولین‌بار در جهان با این دستگاه معرفی شود. Digital Chat Station نیز از طریق افشاگری تأیید کرده است که این دستگاه از سیستم-روی-چیپ SM8650 بهره می‌برد که همان اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

شیائومی 14 پرو با نمایشگر و بسیار باریک عرضه می‌شود

این تراشه با بهره‌گیری از فرآیند ۴ نانومتری TSMC، نسبت به نسل قبلی خود، بهبود عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. این چیپست میزبان هسته بزرگ Cortex X4 با فرکانس CPU 3.72 گیگاهرتز، هسته بزرگ Cortex A715 و هسته کوچک Cortex A515، در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 750 است. همین مشخصات نیز باعث شده که گوشی هوشمند شیائومی ۱۴ پرو امتیازات بنچمارک قابل توجهی کسب کند.

Snapdragon 8 Gen 3 در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ ۶ به‌ترتیب امتیازات ۲۵۶۳ و ۷۲۵۶ را نشان می‌دهد. این امتیازات حاکی از بهبود ۳۰ درصدی نسبت به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. با چنین نتیجه‌ای، این چیپست حتی از تراشه A16 اپل با امتیاز ۶۲۷۵، پیشی می‌گیرد.

از نظر ظرفیت باتری، شایعه شده است که شیائومی ۱۴ پرو مجهز به باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. انتظار می‌رود که این دستگاه از شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی کند. نکته قابل‌توجه در افشاگری‌های اخیر وجود دو گزینه شارژ سیمی مختلف، با نرخ‌های ۹۰ و ۱۲۰ وات است.

شیائومی ۱۴ پرو با ماژول‌های دوربین ارتقایافته، از جمله دوربین‌هایی با لنز WLG عرضه می‌شود. علاوه بر این، دو نسخه از دستگاه وجود خواهد داشت: یکی با صفحه‌نمایش تخت و دیگری با نمایشگر منحنی. این احتمال وجود دارد که دو نسخه مذکور از سرعت شارژ سریع متفاوتی پشتیبانی کنند. پیش‌بینی می‌شود که شیائومی ۱۴ پرو حدود نوامبر ۲۰۲۳ عرضه شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.