شیائومی ۱۴ اولترا با مشخصات جذاب اینجاست!

۲۵ فوریه دقیقا همان روزی است که شیائومی ۱۴ اولترا در چین معرفی می‌شود. این گوشی چینی نسبت به نسل قبلی در بخش طراحی تغییرات زیادی داشته که هم اکنون در تصاویر بیرون آمده شاهد آن‌ها هستیم. پنل پشتی گوشی‌های شیائومی اولترای سفید و مشکی با طراحی چرم مصنوعی راهی بازار می‌شود که این یکی از تغییرات گوشی نسبت به مدل‌های قبلی محسوب می‌شود. این گوشی وزنی برابر با ۲۲۴.۴ گرم دارد و از لحاظ وزنی حدود ۳ گرم از شیائومی ۱۳ اولترا سبک‌تر است؛ اما مدل آبی این گوشی طراحی متفاوتی دارد که خود کمپانی شیائومی به آن اژدهای کریستالی آبی می‌گوید. وزن گوشی ۲۲۹.۵ گرم تخمین زده شده است.

نکته اینجاست که نسخه دیگری برای این گوشی طراحی شده است که از تیتانیوم به عنوان متریال اصلی استفاده شده و وزن آن به ۲۲۹.۶ گرم می‌رسد. در حقیقیت شیائومی از تیتانیوم گرید ۵ استفاده کرده و ادعا کرده که از تیتانیوم استفاده شده در فریم گوشی پرچمدار S24 ULTRA سامسونگ مقاومت بهتری دارد.

شیائومی 14 اولترا

طراحی ماژول دوربین شیائومی ۱۴ اولترا کاملا شبیه نسل قبلی و پنل‌های پشتی قبلی است. یک ماژول دوربین دایره‎‌ای همراه با رینگ براق که لنزها درون آن به صورت چهارگانه قرار گرفته‌اند.

دوربین شیائومی ۱۴ اولترا

شیائومی در طراحی دوربین چهارگانه گوشی شیائومی ۱۴ اولترا فرمول همیشگی خودش را حفظ کرده است. این گوشی از ترکیب لنزهای فوق عریض، عریض، تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو با سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو به ترتیب زوم ۳.۲ و ۵ برابری اپتیکال را ارائه می‌دهند. همچنان دوربین اصلی دیافراگم متغیر بین f/1.63 تا f/4.0 دارد. گشودگی دیافراگم شیائومی ۱۴ اولترا نسبت به شیائومی ۱۳ اولترا اجازه می‌دهد که این گوشی ۱۳۶ درصد نور بیشتری را جذب کند.

همچنین شیائومی ادعا کرده که گشودگی دیافراگم دوربین تله فوتو گوشی شیائومی ۱۴ اولترا نسبت به آیفون‌های سری ۱۵ حدود ۱۹۶ درصد جذب نور بیشتری را دارد.  این گوشی از شیائومی می‌تواند فیلم برداری با وضوح ۴K همراه با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و ۱۲۰ فریم بر ثانیه داشته باشد که کاملا شبیه اس ۲۴ اولترا است.

صفحه نمایش XIAOMI 14 ULTRA

صفحه نمایش XIAOMI 14 ULTRA 

صفحه نمایش XIAOMI 14 ULTRA به پنلی از نوع LTPO AMOLED مجهز شده که ابعاد آن برابر با ۶.۷۳ اینچ است و نرخ نوسازی برابر با ۱۲۰ هرتز دارد. همچنین لازم به ذکر است که این صفحه نمایش از فناوری Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای اینکه بتواند بازار موبایل سال ۲۰۲۴ را به طور کامل ازآن خود کند، برای گوشی شیائومی ۱۴ اولترا میزان روشنایی ۳۰۰۰ نیتی قرار داده که در مقایسه با میزان روشنایی ۲۶۰۰ نیتی s24 ultra سامسونگ عدد بسیار چشمگیری است.

شیائومی برای شیشه بالای صفحه نمایش اسم Shield Glass را انتخاب کرده و ادعا می‌کند که مقاومت آن در برابر ضربه‌های سهمگینی مانند سقوط ۱۰ برابر بیشتر است. در ارتباط با طراحی صفحه نمایش و لبه‌های گوشی به  این شکل هم می‌توان گفت که گوشه‌های صفحه نمایش از هر طرف خمیده اند و شیائومی این مدل ترکیب را نمایشگر All Around Liquid صدا می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار شیائومی ultra 14

سخت افزار و نرم افزار شیائومی ultra 14

خبر قابل تامل اینجاست که گوشی Xiaomi 14 Ultra به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده مرکزی یعنی چیپست Snapdragon 8 Gen 3 مجهز شده است. همچنین می‌توان به این نکته هم اشاره کرد که حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و  ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی برای این گوشی در نظر گرفته شده است و تراشه اسنپدراگون به لطف یک محفظه خنک کننده بخار  حدودا ۳ برابر بنسبت به نسل‌های قبلی گوشی را بهتر خنک می‌کند. گوشی Xiaomi 14 Ultra قرار است با اندروید ۱۴ و رابط کاربری HyperOS شیائومی راهی بازار شود.

باتری شیائومی ۱۴ اولترا

کمپانی سازنده برای این گوشی از یک باتری ۵۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که حدود ۶ درصد نسبت به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی‌های قبلی بزرگتر است و از شارژر سیمی ۹۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند.همچنین لازم به ذکر است که گوشی Xiaomi 14 Ultra Titanium Special Edition از ارتباطات ماهواره ای دو طرفه پشتیبانی می‌کند.

ads

بررسی گوشی هواوی پی ۶۰ پرو به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی هواوی p60 pro

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.