شرکت Neuralink ایلان ماسک تقریبا ۶ ماه تا اولین آزمایش انسانی فاصله دارد

ایلان ماسک، مرد پرحاشیه این روزهای دنیای فناوری در یک رویداد با نام show and tell (که در روز چهارشنبه برگزار شد) گفت که شرکت Neuralink ایلان ماسک که‌در رابطه با ارتباطات مغز و کامپیوتر فعالیت می‌کند، می‌تواند ظرف شش ماه آینده یکی از دستگاه‌های خود را در سر شخصی بکارد. این موضوع بدان معناست که قطع به یقین ما امسال این اتفاق را نخواهد دید. او همچنین ادعا کرد که در آینده این دستگاه را در سر خودش هم خواهد کاشت.

همانطور که پیشتر هم در مقدمه به این موضوع اشاره کردیم، ایلان ماسک در طول ارائه خود در این کنفرانس گفت که این شرکت چندهفته پیش مدارک مورد نیاز برای آزمایش بالینی انسانی را به سازمان غذا و دارو ارائه کرده است. این همان سازمانی است که دستگاه‌های پزشکی در ایالات متحده را تنظیم و توزیع می‌کند و مجوز برای تولید هر کالای پزشکی را صادر می‌کند. پیش از این، ماسک گفته بود که امیدوار است آزمایش‌های انسانی در سال ۲۰۲۰ و سپس ۲۰۲۲ آغاز شود. اما اکنون، بحث مورد نظر ما حداقل به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

هدف شرکت Neuralink ایجاد دستگاهی است که می‌تواند در مغز انسان کاشته شود و از آن برای کنترل مغز استفاده کند. در سال ۲۰۱۹، ایلان ماسک فاش کرد که این شرکت در حال آزمایش دستگاه خود روی میمون‌ها است. در سال ۲۰۲۰، این شرکت موفق شد تا خوک‌ها را با این ایمپلنت‌ها یورتمه کند و سال گذشته، شرکت Neuralink ویدیویی منتشر کرد که در آن میمونی را نشان می‌داد که با مغزش پونگ بازی می‌کند.

شرکت Neuralink ایلان ماسک تقریبا 6 ماه تا اولین آزمایش انسانی فاصله دارد

در یک نمایش ویدیویی که در این کنفرانس منتشر شد، یکی از آن‌ها با تمرکز بر کلمات و حروف برجسته‌شده به «تایپ کردن» عبارت «خوش آمدید» (با استفاده از ایمپلنت) کمک کرد. ویدئوی دیگری نشان می‌دهد که چگونه میمون‌ها برای شارژ دستگاه‌ها با نشستن زیر یک شارژر بی‌سیم آموزش دیده‌اند.

چند دقیقه بعد از همین ویدیو، محققان شرکت Neuralink یک خوک را روی تردمیل نشان دادند که به گفته آن‌ها به آن‌ها کمک می‌کرد تا در مورد چگونگی رسیدگی به مشکلات حرکتی در افراد، آن‌هم در آینده مطالعه کنند.

خود دستگاه‌های Neuralink کوچک هستند و دارای چندین “رشته” انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند به مغز وارد شوند. ماسک می‌گوید: «به‌دلیل عدم وجود تشابه بهتر، مثل این است که تکه‌ای از جمجمه خود را با یک ساعت هوشمند جایگزین کنید.

دی جی سئو، معاون ایمپلنت و یکی از بنیانگذاران Neuralink در طول ارائه، گفت: در حدود ۱۵ دقیقه، ۶۴ مورد از این “رشته‌ها” را می‌توان با استفاده از یک سیستم رباتیک در مغز کاشت. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که این شرکت در این کنفرانس با استفاده از یک مانکن نشان می‌دهد که چگونه فرآیند ممکن است این دستگاه کار کند.

کریستین اوداباشیان، رهبر بخش سخت‌افزار Neuralink می‌گوید:

تصور کنید که یک مو را از سر خود بگیرید و آن را به ژله‌ای که با پوشش ساران پوشانده شده است، بچسبانید. این کار را با عمق و دقت دقیق انجام دهید، و حداقل ۶۴ بار در یک زمان انجام دهید.

این رویداد بیشتر یک ارائه فنی از دستگاه بود، که نشان می‌داد چگونه سیستم ساخته شده است، چالش‌هایی که تیم با آن روبرو بوده است چه بوده، چگونه فناوری تا کنون بهبود یافته است و چه پیشرفت‌هایی در آینده در راه است. محققان این شرکت گفتند که در حال توسعه درمانی هستند که می‌تواند به بهبود یا بازیابی بینایی کمک کند یا حرکت را در افراد فلج بازگرداند. از نظر فناوری، این شرکت جاه‌طلبی بسیار بزرگی دارد تا مطمئن شود که خود دستگاه می‌تواند به راحتی ارتقا یابد.

ماسک در این رابطه گفت:

من کاملاً مطمئن هستم که اگر آیفون ۱۴ در دسترس بود، قطعا شما آیفون ۱ را نمی‌خرید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.