شرکت MSI کارت گرافیک RTX 4060 Gaming Duke را برای چین عرضه کرد

بر اساس اخبار جدید، به نظر می‌رسد که شرکت MSI کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4060 Gaming Duke خود را برای بازارهای کشور چین عرضه می‌کند. مدتی است که این کمپانی کارت گرافیک جدید Duke خود را به بازار عرضه کرده که در واقع، جدیدترین نسخه بر اساس معماری تورینگ و بخشی از گرافیک سری RTX 20 محسوب می‌شد. با این حال، تاریخچه این سری به مدل‌های GTX 10 برمی‌گردد. کارت گرافیک‌های سری Duke به عنوان یک مدل اقتصادی محور عمل می‌کنند و بین سری Ventus و Gaming قرار می‌گیرند. با این حال، از زمانی که شرکت MSI سطح بالاتری از محصولات را معرفی کرد، یعنی سری SUPRIM، انگیزه کمتری برای اضافه کردن نسخه‌های بیشتر به کارت گرافیک‌های سری Duke وجود داشت.
شایان ذکر است که کارت گرافیک‌های سری Gaming Duke بازار جهانی را هدف قرار نمی دهند، بلکه محدود به منطقه چین هستند. مدل جدید را فقط می‌توان در وب سایت چین شرکت MSI پیدا کرد.

شرکت MSI کارت گرافیک RTX 4060 Gaming Duke را برای چین عرضه کرد
کارت گرافیک RTX 4060 Gaming Duke، منبع تصویر: شرکت MSI

علاوه بر این، شایان ذکر است که نسخه Gaming Duke اولین طراحی سه فن شرکت MSI را بر اساس کارت گرافیک RTX 4060 به نمایش می‌گذارد. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها مانند گیگابایت (Gigabyte) چنین طراحی‌هایی را حتی برای کم قدرت‌ترین کارت‌های گرافیک RTX 40 در اولویت قرار داده‌اند، کمپانی MSI تا حدودی مجموعه RTX 4060 خود را با طراحی فن دوگانه حفظ کرده است. همچنین ممکن است برایتان جالب باشد که این پانزدهمین (!) طراحی مبتنی بر کارت گرافیک RTX 4060 خواهد بود.

در رابطه با مشخصات کارت گرافیک Duke می‌توان گفت که این مدل از طراحی تیغه فن حلقوی استفاده می‌کند و از فناوری OdB برای مواقعی که تحت فشار کاری بالا نیست، بهره می‌برد. علاوه بر آن طراحی دو اسلات را حفظ کرده و چهار کانکتور نمایشگر را ارائه می‌دهد که شامل ۳ عدد DP 1.4a و یک HDMI 2.1a خواهد بود. قسمت پشت کارت گرافیک RTX 4060 Gaming Duke، به طور کامل با یک صفحه پشتی فلزی پوشانده شده است.

نکته قابل توجهی که اینجا وجود دارد این است که، این کارت گرافیک از هیچ اورکلاک کارخانه‌ای پشتیبانی نمی‌کند، اما شرکت MSI تأیید می‌کند که می‌توان این محصول را از طریق MSI Center و نرم افزار Afterburner اورکلاک کرد.

مشخصات کارت گرافیک GeForce RTXT 4060 8G GAMING DUKE 3X شرکت MSI در ادامه آورده شده است:

  • فرکانس بوست/سرعت حافظه:
  • ۲۴۶۰ مگاهرتز/۱۷ گیگابایت بر ثانیه
  • ۸ گیگابایت حافظه GDDR6
  • سه DisplayPort (v1.4a)، یک HDMITM (پشتیبانی از ۴K@120Hz HDR، ۸K@60Hz HDR و نرخ تازه سازی متغیر در مشخصات HDMITM 2.1a)
  • طراحی خنک‌کننده سه فن:
  • تیغه فن حلقوی: طراحی تیغه فن حلقوی بهینه شده از نظر آیرودینامیکی فشار باد را بیشتر افزایش می‌دهد و در عین حال استحکام ساختاری را حفظ می‌کند، به علاوه جریان هوا را از طریق فن‌ها سریع‌تر هدایت می‌کند و اثر اتلاف گرما را افزایش می‌دهد.
  • تکنولوژی حرکت صفر: زمانی که دمای کارت گرافیک پایین باشد، چرخش فن به طور کامل متوقف می‌شود، بنابراین صدای فن به طور کامل حذف خواهد شد و در نهایت عمر فن نیز افزایش می‌یابد.
  • صفحه پشتی فلزی:
  • صفحه پشتی فلزی جامد و طراحی تهویه شده نه تنها کارت گرافیک را تقویت می‌کند بلکه به دفع گرما نیز کمک خواهد کرد

در نهایت باید اضافه کرد که شرکت MSI هنوز هیچ مدل دیگری از این کارت گرافیک‌ها را تایید یا فهرست نکرده است. با این حال، با توجه به نسخه‌های گذشته و شباهت‌های موجود بین دو مدل RTX 4060 و ۴۰۶۰ Ti، به احتمال زیاد کارت گرافیک‌های Duke بیشتری در آینده معرفی خواهند شد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.