شرکت ASRock کارت‌های Radeon RX 7600 XT را با ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه می‌کند

شرکت ASRock قصد دارد دو کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT را به بازار عرضه کند. کارت گرافیک‌های Steel Legend و Challenger رسما معرفی شده‌اند. در رویداد CES 2024، شرکت AMD کارت گرافیک‌های RX 7600 XT ASRock را به نمایش گذاشت و با ارائه یک تصویر تکی از یکی از کارت‌های گرافیک، به صورت مختصر به ویژگی‌های آن پرداخت. اما اکنون، تمام پرده‌ها کنار رفته است و شرکت ASRock عکس‌های بیشتر و مشخصات کامل این محصولات را به اشتراک می‌گذارد.

مشخصات کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT شرکت ASRock

کارت گرافیک RX 7600 XT به عنوان نسخه پرچمدار سری RX 7600، برای بازی‌های ۱۰۸۰p با تکسچرهای با وضوح بالاتر طراحی شده است. این کارت گرافیک از چیپ گرافیکی Navi 33 XT استفاده می‌کند که تعداد هسته‌های مشابهی با نسخه بدون XT خود دارد که از قبل در بازار موجود است. مزیت اصلی این کارت گرافیک در افزایش ظرفیت حافظه بوده، که به ۱۶ گیگابایت ارتقاء یافته، اما همچنان به یک رابط حافظه ۱۲۸ بیتی محدود شده است.

کارت گرافیک RX 7600 XT فضا موجود بین نسخه‌های RX 7600 با قیمت ۲۷۰ دلار و RX 7700 XT با بها تمام شده ۴۵۰ دلار را اشغال کرده و به طور موثر به پر کردن شکاف قیمتی در این بازار بسیار محبوب کمک می‌کند. به طور جالب، این کارت گرافیک در واقع حافظه بیشتری نسبت به همتای گران‌تر خود، مانند نسخه RX 7700 XT با تنظیمات ۱۲ گیگابایت ارائه می‌دهد. با این حال، علاقه‌مندان به کارت گرافیک‌ها قبلاً با وضعیت مشابهی در زمان عرضه نسخه GeForce RTX 4060 Ti 16GB روبرو شده بودند که دارای ظرفیت حافظه بیشتری نسبت به سری RTX 4070 بود. تنها تفاوت این است که کارت گرافیک RX 7600 XT ارزان‌تر است.

شرکت ASRock هر دو مدل خود را با اورکلاک کارخانه‌ای و دو خنک‌کننده مختلف تجهیز کرده است. نسخه Steel Legend که اخیراً به زرادخانه طراحی این شرکت اضافه شده است، دارای یک خنک کننده فن سه گانه همراه با نوردهی ظریف RGB در پشت فن ها است. از سوی دیگر، Challenger برای نسخه‌ای با بودجه گذاری منطقه‌ای طراحی شده است، که دارای طراحی دو فن با جلوه‌های نورپردازی مینیمالیستی و فرکانس گرافیکی کمتری است.

کارت گرافیک RX 7600 XT Steel Legend OC شرکت ASRock به ترتیب دارای ۲۵۳۹/۲۸۱۰ مگاهرتز سرعت پایه و بوست کلاک است در حالی که نسخه Challenger OC با ۲۵۱۶/۲۷۹۹ مگاهرتز به بازار عرضه خواهد شد. این نشان دهنده افزایشی در حدود ۳ و ۲ درصد در سرعت کلاک نسبت به مشخصات مرجع شرکت AMD است. هر دو کارت از طریق دو کانکتور برق ۸ پین تامین انرژی می‌شوند، و شرکت ASRock هیچ تغییری در تنظیمات پیش‌فرض TBP (Total Board Power) با توان ۱۹۰ وات اعلام نکرده است.

تاریخ عرضه کارت‌های گرافیک به بازار

شرکت ASRock هنوز قیمت کارت‌ گرافیک‌های خود را تأیید نکرده است، اما باید فرض کرد که نسخه Challenger با قیمت پیشنهادی سازنده ۳۲۹ دلار روانه بازار می‌شود، در حالی که مدل Steel Legend بها تمام شده بالاتری خواهد داشت. هر دو مدل قرار است در تاریخ ۴ بهمن ماه (۲۴ ژانویه) روانه بازار شوند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.