شروع به کار کنفرانس جهانی علوم فضایی و تغییرات اقلیمی

اولین کنفرانس جهانی علوم فضایی و تغییرات آب و هوا (GLOC) از فردا دوم خرداد به میزبانی نروژ و با هدف درک بهتر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی با استفاده از خدمات و برنامه های کاربردی مبتنی بر فضا شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، کنفرانس جهانی علوم فضایی و تغییرات آب و هوا توسط فدراسیون بین‌المللی فضانوردی و آژانس فضایی نروژ سازماندهی شده و هدف آن اشتراک ‌گذاری اطلاعات برنامه ‌ای، فنی و سیاستی و همچنین شناسایی راه‌ حل‌ ها، چالش ‌ها، درس‌ های آموخته‌ شده و مسیر های رو به جلو در این حوزه است.

این کنفرانس جامعه بین المللی از جمله نمایندگان ارشد آژانس های فضایی بزرگ، صنایع، دولت ها، سیاست گذاران و همچنین نمایندگان بخش های غیرفضایی درگیر در بحث تغییرات آب و هوا را گرد هم می آورد.

از جمله شرکت کنندگان اصلی کنفرانس فوق، آژانس فضایی اتحادیه اروپا است که نمایندگان این آژانس آخرین نتایج، برنامه ‌ها و راه‌ حل‌ های خود را در زمینه فعالیت‌ های اقلیمی به نمایش می خواهند گذاشت.

این کنفرانس از ۲۳ تا ۲۵ می برابر با دوم و سوم خرداد ماه در شهر اسلو برگزار شده و کلیه رویدادهای آن به طور مستقیم توسط  ESA WebTV Two پخش می شود.

بر اساس اطلاعات موجود در این زمینه، مراسم افتتاحیه کنفرانس فوق فردا ساعت ۹ و نیم تا ۱۰ نیم در اسلو برگزار شده و نمایندگان ارشد آژانس‌ های فضایی بزرگ در سراسر جهان، صنایع، دولت ‌ها، سیاست ‌گذاران، دانشگاه‌ ها و سازمان ‌های غیردولتی و همچنین نمایندگان بخش‌ های غیرفضایی درگیر بحث تغییرات آب و هوایی در این کنفرانس به اشتراک تجربیات خود می پردازند.

به گزارش سیناپرس، اعضای پنل های تخصصی این کنفرانس قرار است به بررسی تأثیرات جهانی تغییرات آب و هوایی از منظر اجتماعی و اقتصادی پرداخته و همچنین روند فعلی و سناریو های مختلف در حال توسعه را ارائه خواهند کرد و در نهایت در مورد چگونگی ارتباط همه این جنبه ‌ها با فضا و اینکه چگونه علوم فضایی می ‌تواند از سیاست های مقابله با تغییرات اقلیمی پشتیبانی کنند، بحث خواهد شد.

در روز اول کنفرانس همچنین دانشمندان به بررسی نحوه اندازه گیری تغییرات آب و هوایی و اثرات آن در مناطق استوایی می پردازند.

بررسی ردپای کربن و پایش تغییرات آب و هوا از فضا نیز دیگر موضوع قرار گرفته در دستور کار این کنفرانس است. هدف از این جلسه برپایی میزگردی با حضور بازیگران مختلف صنعت فضایی و آژانس ‌ها است تا بررسی شود که در حال حاضر چه اهرم‌ هایی به طور مستقیم توسط صنایع و چه در سطوح بخشی یا آژانس به منظور کاهش تاثیر بر تغییرات آب و هوا در زنجیره ارزش وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، از جمله دیگر موارد مورد بحث در این کنفرانس می توان به برنامه ریزی برای آینده ای با آب و هوای متغیر، مسئولیت مدنی مجامع و آژانس های فضایی در این رابطه و نقش فضا در مبارزه با تغییرات آب و هوایی اشاره کرد.

مترجم: مولود یوسفی

منبع: esa.int

نوشته شروع به کار کنفرانس جهانی علوم فضایی و تغییرات اقلیمی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.