دولت آمریکا قادر به پرداخت بدهی هایش نیست

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در گفتگو با رسانه های خبری گفت: احتمال اینکه ایالات متحده بتواند تعهدات مالی و بدهی های خود را تا ۱۵ ژوئن پرداخت کند، کم است مگر اینکه مشکل بدهی دولتی حل شود.

به گزارش سیناپرس، وزیر خزانه داری ایالات متحده که مسئول اصلی تحریم های اعمال شده از سوی این کشور بر سایر کشورهایجهان محسوب می شود ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگاران به بحران در پرداخت بدهی های ایالات متحده اشاره کرده و گفت:‌ من در آخرین نامه خود به کنگره اشاره کردم که انتظار داریم در اوایل ژوئن نتوانیم همه صورت حساب ها و بدهی های خود را پرداخت کنیم. من به فرایند به روز رسانی کنگره ادامه خواهم داد، اما مطمئناً ارزیابی خود را تغییر نداده ام و شرایط مالی ما تغییری نکرده است.  بنابراین من فکر می کنم که این یک ضرب الاجل جدی محسوب می شود.

وی در ادامه توضیحاتش افزود:‌ همیشه درباره دریافت‌ ها و هزینه ‌های مالیاتی عدم اطمینان وجود دارد. بنابراین سخت است که در این مورد کاملاً مطمئن باشیم، اما ارزیابی من این است که شانس رسیدن به ۱۵ ژوئن، در حالی که قادر به پرداخت تمام صورت حساب‌های دولت باشیم، بسیار کم است.

لازم به توضیح است که در ابتدای سال جاری میلادی، ایالات متحده از سقف بدهی دولتی تعریف شده قانونی ۳۱.۴ تریلیون دلار فراتر رفت و این موضوع وزارت خزانه داری را مجبور کرد تا اقدامات اضطراری را برای ادامه عملیات مالی خود اتخاذ کند.

به گزارش سیناپرس، دولت آمریکا چندین ماه است که از کنگره خواسته است تا سقف بدهی های مجاز این کشور را افزایش دهد. جمهوری خواهان که اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دادند به صراحت اعلام کردند که تنها در صورت کاهش قابل توجه بودجه با افزایش سقف بدهی موافقت می کنند، اما کاخ سفید این خواسته ها را رد کرده و گفت در حالی که آماده بحث در مورد کاهش هزینه ها است، قانونگذاران باید سقف بدهی را بدون پیش شرط افزایش دهند.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

نوشته دولت آمریکا قادر به پرداخت بدهی هایش نیست اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.