شروع آزمایش تبلیغات در منوی استارت ویندوز ۱۱

مایکروسافت آزمایش تبلیغات در منوی استارت ویندوز ۱۱ را آغاز کرده است، قابلیتی که پیش از این در ویندوز ۱۰ دیده شده بود.

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که آزمایش قرار دادن تبلیغات در یکی از بخش‌های ویندوز ۱۱ را آغاز کرده است. این تبلیغات که در بخش توصیه‌های منوی استارت نمایش داده می‌شوند، به کاربران برنامه‌های پیشنهادی از فروشگاه مایکروسافت را پیشنهاد می‌دهند.

تبلیغات در منوی استارت ویندوز ۱۱، نوآوری یا مزاحمت؟

مایکروسافت از طریق یک پست وبلاگی اعلام کرده که بخش توصیه‌شده منوی استارت، که معمولاً پیشنهادات فایل را نشان می‌دهد، برای پیشنهاد برنامه‌هایی از فروشگاه مایکروسافت استفاده خواهد شد. این تبلیغات تنها برای کاربران برنامه Windows Insiders در کانال بتا در ایالات متحده نمایش داده می‌شود و شامل دستگاه‌های تجاری (دستگاه‌هایی که توسط سازمان‌ها مدیریت می‌شوند) نخواهد بود.

تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11، نوآوری یا مزاحمت؟

این تبلیغات می‌توانند از طریق بخش تنظیمات ویندوز ۱۱ غیرفعال شوند، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت این تبلیغات را به طور پیش‌فرض فعال خواهد کرد. مایکروسافت به دنبال بازخورد در مورد این تغییرات است، بنابراین امکان دارد که این شرکت تصمیم بگیرد در صورت دریافت بازخوردهای منفی کافی، از اضافه کردن این تبلیغات در نسخه‌های توسعه‌ای ویندوز ۱۱ صرف‌نظر کند. مایکروسافت پیش از این، آزمایش تبلیغات در داخل File Explorer ویندوز ۱۱ را سال گذشته آغاز کرده بود، اما این آزمایش را در نسخه‌های بتا از ویندوز ۱۱ غیرفعال کرده است. مایکروسافت بیش از ۱۰ سال است که با تبلیغات در داخل ویندوز آزمایش می‌کند و تبلیغات ترویجی قبلاً در صفحه قفل ویندوز ۱۰ و در منوی استارت دیده شده‌اند، بنابراین دیدن آن‌ها در ویندوز ۱۱ نیز چندان غافلگیرکننده نیست.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید وجود تبلیغات در منوی استارت ویندوز تأثیر منفی بر تجربه کاربری خواهد داشت؟ واکنش شما به این تبلیغات چگونه خواهد بود؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.