شایعه: کارت گرافیک GeForce RTX 4090 D در تاریخ ۷ دی عرضه می‌شود

به نظر می‌رسد کارت گرافیک انحصاری برای کشور چین، یعنی نسخه GeForce RTX 4090 D شرکت انویدیا زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به بازار عرضه می‌شود. ممکن است کاربران گیمر چینی در اوایل این ماه پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4090 D شرکت انویدیا را دریافت کنند.

خبرهای جدید در رابطه با عرضه کارت گرافیک GeForce RTX 4090 D

همانطور که اطلاع دارید، در اوایل این ماه، گزارش شد که شرکت انویدیا در مسیر عرضه کارت گرافیک‌های GeForce RTX 4090 D به بازار است. محصولی که رسماً به عنوان یک نوع انحصاری برای کشور چین به منظور مقابله با محدودیت‌های نسخه RTX 4090 طراحی شده است. با این حال، بر اساس گزارش اخیر Expreview، به نظر می‌رسد که عرضه این کارت گرافیک انحصاری ممکن است در اوایل این ماه انجام شود.

این رسانه فناوری گزارش می‌دهد که کمپانی انویدیا تاریخ عرضه کارت‌های گرافیک GeForce RTX 4090 D را نهایی کرده است تا در روز ۷ دی ماه (۲۸ دسامبر) در ساعت ۱۰ شب (به وقت پکن) معرفی شود. مشخص نیست که آیا این یک معرفی رسمی خواهد بود یا در قفسه عرضه خواهد شد. اگر این کارت در قفسه عرضه شود، ممکن است این کارت یک هدیه عالی سال نو برای گیمرها در کشور چین باشد.

شرکت انویدیا اکنون زمان انتشار کارت گرافیک GeForce RTX 4090 D را نهایی کرده است که برای ساعت ۱۰ شب در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۳ به وقت پکن برنامه ریزی شده است.

Expreview (ترجمه ماشینی)

شایعه: کارت گرافیک GeForce RTX 4090 D در تاریخ 7 دی عرضه می‌شود
مشخصات کارت گرافیک GeForce RTX 4090 D که یک نسخه انحصاری برای چین است

مشخصات کارت گرافیک انحصاری برای چین

بر اساس آخرین اطلاعاتی که در رابطه با مشخصات در اختیار داریم، انتظار می‌رود GeForce RTX 4090 D دارای نسخه‌ای از Ada Lovelace باشد که ما در کارت گرافیک RTX 4090 دریافت کردیم. این نسخه به عنوان چیپ گرافیکی AD102 250 A1 تعیین شده است و باید برای حفظ آن در شرایط TPP (عملکرد کل پردازش) که توسط دولت ایالات متحده تعیین شده است، تعداد هسته کمتری را ارائه دهد و به این ترتیب آن را با آخرین قوانین صادرات ایالات متحده مطابقت دهد.

گفته می‌شود کارت گرافیک GeForce RTX 4090 D شرکت انویدیا دارای کلاک پایه ۲۲۸۰ مگاهرتز است که ۴۵ مگاهرتز بالاتر از نسخه RTX 4090 است و سرعت بوست کلاک نیز همان ۲۵۲۰ مگاهرتز خواهد بود. این کارت گرافیک احتمالاً حافظه ۲۴ گیگابایتی GDDR6X با بیش از ۱ ترابایت بر ثانیه پهنای باند و TGP بیش از ۴۰۰ وات را حفظ خواهد کرد.

وزیر بازرگانی ایالات متحده، جینا ریموندو، اخیراً محدودیت‌های مربوط به تراشه‌های هوش مصنوعی چینی را مورد توجه قرار داده و در این رابطه بیان کرده است که شرکت انویدیا باید تراشه‌هایی را به کشور چین بفروشد که برای برنامه‌های تجاری، مانند گیم استفاده می‌شوند.

بها تمام شده

از نظر بها تمام شده، کارت گرافیک گیمینگ جدید مشابه مدل قبلی، یعنی نسخه RTX 4090 با MSRP 12999 RMB که در نهایت نزدیک به ۱۸۰۰ دلار آمریکا است، به فروش خواهد رسید.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.