سیمان گرافنی برای استفاده صنعتی مورد آزمایش قرار می‌گیرد

شرکت فرست گرافن (First Graphene) که پیش از این چندین آزمایش میدانی روی سیمان‌های تقویت شده با گرافن را با موفقیت انجام داده است، از آزمایش دیگری خبر داد که در آن از گرافن PureGraph در آن استفاده شده است.

این شرکت با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیمان بریتانیا، یعنی گروه Breedon ، سومین آزمایش خود را روی این محصول آغاز می‌کند که نتایج آن منجر به بهینه‌سازی فرمولاسیون PureGraph-CEM® می‌شود. این کارآزمایی بر اساس نتایج فعالیت‌هایی است که اخیراً فرست‌گرافن با همکاری Breedon در کارخانه Hope بریدون آغاز کرده، که توانایی این شرکت در تولید سیمان پیشرفته گرافن را در مقیاس صنعتی تأیید می کند.

آزمایش سوم این شرکت شامل تجربیات فنی و عملی به دست آمده در دو آزمایش اول برای بهینه‌سازی بیشتر عملکرد نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت فرست‌گرافن است. محصول جدید فرست‌گرافن که مبتنی بر درجه خالصی از گرافن با توزیع اندازه ذرات و مورفولوژی بهینه شده است برای استفاده در آسیاب‌های سیمان تهیه شده است و این امکان را فراهم می‌کند که گرافن مستقیماً بدون هیچ‌گونه تجهیزات پردازش اضافی به آسیاب اضافه شود.

این سیمان از استحکام و یکپارچگی قابل توجهی برخوردار بوده و عاری از هرگونه نقص، آسیب و خراب‌شدگی است که توسط دانشمندان و مهندسان این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته و تایید شده است. طبق گفته مسئولان فرست گرافن، این پروژه یک محیط بهینه و چالش برانگیز برای آزمایش توان و نفوذپذیری سیمان تقویت شده  باگرافن است.

این کار آزمایشی قرار است از سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴/۲۰۲۵ شروع شود و بیش از دو تن افزودنی ایجاد شود که می‌توان از آن در هزار تن سیمان استفاده نمود. این افزودنی گرافنی در فرآیند تولید سیمان استفاده می‌شود و از این سیمان برای کارهای تست و آزمون استفاده خواهد شد. در این آزمایش‌ها قرار است عملکرد سیمان مورد بررسی قرار گرفته و همچنین مشخص شود که این سیمان جدید چقدر روی کاهش مصرف انرژی و همچنین روی فرآیند تولید اثرگذار است.

احتمالا نتایج حاصل از این آزمایش در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ منتشر شود.

نوشته سیمان گرافنی برای استفاده صنعتی مورد آزمایش قرار می‌گیرد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.