سوراخ‌ شدن هواپیما در آسمان؛ بوئینگ ۷۳۷ مکس فعلاً اجازه پرواز ندارد

boing 737 max 9 659a6b71df73096be8d62a7c

اداره‌ی هوانوردی فدرال (FAA) روز گذشته پس‌ از جدا شدن بخشی بدنه‌‌ی یک هواپیما از کناره‌های آن و ایجاد حفره‌ی خالی، دستور توقف موقت پرواز ۱۷۱ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷۳ مکس ۹ را صادر کرد.

FAA با انتشار اطلاعیه‌ای گفت به‌زودی دستورالعمل پروازهای اضطراری را ارائه خواهد داد؛ فرایندی که می‌تواند برای هر هواپیما تا ۸ ساعت طول بکشد.

نیویورک‌تایمز روز گذشته گزارش داد پرواز ۱۲۸۲ از فرودگاه بین‌المللی پورتلند فقط پس‌ از ۲۰ دقیقه به‌دلیل مسئله‌ی فشار که باعث انفجار دیواره‌ی هواپیما شد به‌طور اضطراری در محل اولیه فرود آمد. ظاهراً هنگام ناپدید شدن دیواره‌ی هواپیما، هیچ‌کس روی صندلی‌های کناری آن حضور نداشت و فقط تعدادی جراحت جزئی گزارش شده است. علاوه‌براین کاهش ناگهانی فشار کابین، پیراهن یکی از مسافران نوجوان را که در نزدیکی محل ایجاد حفره نشسته بود، از تنش جدا کرد.

خطوط هوایی آلاسکا قبل‌ از تصمیم FAA، ناوگان ۶۵ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ خود را برای بازرسی بیشتر به زمین نشاند. این شرکت صبح امروز گفت بیش‌ از یک‌چهارم ناوگانش را بازرسی کرده و تاکنون هیچ مسئله‌ی نگران‌کننده‌ای شناسایی نشده است.

مقالات مرتبط:

پیش‌ از این نیز پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به‌دلیل مسائل دیگری مثل مشکل در سیستم خلبان خودکار (Autopilot) و ایرادهای الکتریکی نامرتبط که هرکدام منجر به سانحه‌ی شدید شده بودند از طرف FAA و سازمان خطوط هوایی متوقف شده بود.

FFA سال ۲۰۲۰ به حمایت از بوئینگ برای دریافت تأییدیه‌ی پرواز با هواپیماهای مشکل‌دار متهم شد. این سازمان اخیراً اعلام کرده به‌دلیل شناسایی پیچ‌های شُل در سیستم کنترل سکان بوئینگ ۷۳۷ مکس، در حال نظارت دقیق‌تر بر روند بازرسی این هواپیماها است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.