سم آلتمن هوش مصنوعی را یک ابزار و نه یک موجود می‌داند

ALTMAN2 1024x683 1

مدیرعامل OpenAI در مصاحبه جدید خود اعلام کرد هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری و یک ابزار محسوب شده و نباید آن را به عنوان یک موجود در نظر گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن به عنوان مدیرعامل OpenAI در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد یکی از تصورات اشتباه در مورد هوش مصنوعی تصور کردن آن به عنوان یک موجود است. به گفته وی هوش مصنوعی تنها یک ابزار بوده و نباید همانند فیلم‌های علمی تخیلی به عنوان یک موجود یا مخلوق شناسایی شود. به گفته آلز من این ابزار را نیز خطراتی به دنبال خواهند داشت.

مدیرعامل OpenAI در مصاحبه خود اعلام کرد یکی از تصورات غلط درباره این فناوری تصور آن به عنوان یک موجود است. به عنوان مثال ChatGPT به صورت واضح یک ابزار بوده و نمی‌توان آن را یک موجود یا مخلوق در نظر گرفت.

اگرچه آلتمن این فناوری را تنها یک ابزار می‌داند، اما همچنان خطراتی را برای آن در نظر گرفته است.  این ابزار تفاوت‌هایی با دیگر ابزارها داشته و نباید آن را دست کم گرفت. پیش از این در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود ممکن است هوش مصنوعی منجر به پایان یافتن جهان شود.

آلتمن پیش از این همراه با صدها دانشمند در حوزه هوش مصنوعی نامه‌ای را در مورد ایمنی فناوری و احتمال به خطر انداختن انسان و انقراض آن منتشر کرده و در مورد این فناوری هشدار داده بود. طبق گفته آلتمن در این نامه انقراض ناشی از هوش مصنوعی و خطرات آن می‌تواند در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند جنگ هسته‌ای یا بیماری‌های همه گیر به یک اولویت جهانی تبدیل شود. البته آلتمن همچنان به ابزارهای هوش مصنوعی خوشبین بوده و در این مورد گفته است اینکه چیزهایی که توسط ما ساخته می‌شود یک ابزار است خیلی خوب خواهد بود. زیرا در اختیار داشتن ابزارهای بهتر توسط انسان می‌تواند به کارهای شگفت انگیزی منجر شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.