سلاح مخفی کنسول دستی شرکت MSI پشتیبانی از پردازنده اینتل است!

شرکت MSI در جریان رویداد CES 2024 قصد دارد از اولین کنسول دستی گیمینگ خود به طور رسمی رونمایی کند. این کنسول دستی به نام Claw می‌تواند به رقیب جدی کنسول «استیم دک» (Steam Deck) تبدیل شود؛ اما خیلی‌ها متعقد هستند شرکت MSI از سلاح مخفی با نام «اینتل» (Intel) برای تقابل با «ولو» (Valve) استفاده می‌کند.

از زمان موفقیت عظیم کنسول Steam Deck در سال ۲۰۲۲، بسیاری از توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ وارد بازار تولید کنسول‌های بازی قابل حمل شدند. همچنین ما در اوایل سال گذشته شاهد بودیم که شرکت‌هایی نظیر «ایسوس» (Asus) و «لنوو» (Lenovo) این بازار رقابتی را به شدت جدی گرفتند. تمامی کنسول‌های دستی شرکت‌های فوق‌الذکر از طراحی‌های APU بسیار کارآمد Ryzen AMD برخوردار هستند.

اما این‌بار شرکت MSI نخستین کنسول دستی خود را با جدیدترین پردازنده هسته‌ای Intel Ultra Core و سیستم گرافیکی Arc یکپارچه ادغام کرده است. کنسول دستی The Claw از صفحه نمایشگر ۷ اینچی HD بهره‌مند است و از یک IPS LCD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند. گفتنی است چیدمان کنترل کنسول مذکور شبیه به «ایکس باکس» (Xbox) است و از پدهای لمسی Steam Deck اجتناب می‌کند. همچنین یک جفت ماشه اضافی در کنار دستگیره‌های پشتی کنسول نصب شده است.

کنسول دستی شرکت MSI به مانند محصول Asus ROG Ally، دارای نورپردازی RGB در اطراف انگشتان است؛ اما دکمه‌های صورت ABXY نیز روشن می‌شوند. بلندگوها رو به جلو هستند و به راحتی از مکان‌هایی که دستان شما در آن قرار دارند دوری می‌کنند. کنسول دستی The Claw به مانند سایر رقبا از ویندوز ۱۱ نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت MSI با عرضه کنسول دستی The Claw قصد دارد از محدودیت‌های موجود در بازی‌های کامپیوتری فراتر رود.

کنسول دستی شرکت MSI

پشتیبانی از ده‌ هزار بازی اندروید توسط کنسول دستی برند MSI

شایان ذکر است کنسول دستی The Claw از برنامه‌های شبیه‌ساز اندروید مانند BlueStacks و دسترسی داخلی به فروشگاه Google Play نیز پشتیبانی می‌کند. اینطور که به نظر می‌رسد، این کنسول می‌خواهد ده‌هزار بازی اندروید را اجرا نماید؛ اما خودِ نرم‌افزار BlueStacks روی کامپیوترهای شخصی توانایی اجرای تمامی بازی‌های موبایل را ندارد؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید شرکت MSI چه برنامه‌ای برای این مسئله خواهد داشت.

شرکت MSI به طور سریع قابلیت گرافیکی Intel XeSS را به عنوان یک نقطه عطف کنسول دستی خود قلمداد کرده است. Xe Super Sampling همان قابلیت گرافیکی شرکت Intel به شمار می‌آید که معادل آن DLSS انویدیا و «‌اف‌اس‌آر» (FSR) AMD است. استفاده از این قابلیت گرافیکی در کنسول دستی مزبور می‌تواند قابل‌توجه باشد؛ اما نمی‌توان انکار کرد که XeSS از نظر پذیرش بسیار عقب‌تر از همتایان خود است. از ژوئن سال ۲۰۲۳، این قابلیت تنها در ۵۰ بازی PC پیاده‌سازی شده بود و اینتل بیش از نیم سال است که قصد به‌روزرسانی این قابلیت را برای بازی‌های جدید ندارد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.