سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد دلاری دولت بایدن برای افزایش دسترسی عمومی به اینترنت پرسرعت!

آمریکا به‌منظور دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت، قصد سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد دلاری را دارد. دولت بایدن این بودجه را تا سال ۲۰۳۰ درنظر گرفته است.

برنامه سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد دلاری در حوزه اینترنت پرسرعت درواقع بخشی از برنامه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، جهت ارتقای زیرساخت‌های این کشور بوده که در سال ۲۰۲۱ با بودجه یک تریلیون دلاری به‌تصویب رسید. حالا با بودجه ۴۲ میلیارد دلاری، عموم مردم حتی در نقاط کور و دورافتاده هم امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را خواهند داشت.

روز دوشنبه، بایدن طی یک سخنرانی در کاخ سفید ضمن اشاره به این موضوع عنوان کرد که این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بوده که آمریکا تا به امروز جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت درنظر گرفته است. همچنین او بر این موضوع تأکید کرد که در جهان امروز دسترسی به اینترنت، به‌اندازه برق، آب و سایر خدمات اساسی پراهمیت است.

گفتنی است که ایالات‌متحده به‌منظور دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت تا سال ۲۰۳۰، این بودجه‌ای ۴۲ میلیارد دلاری را در نظر گرفته که آن را میان ایالت‌های مختلف خود تقسیم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اینترنت بی‌سیم لیزری در راه است؛ سریعتر و فراتر از هر محدودیتی!

سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد دلاری آمریکا در حوزه اینترنت پرسرعت

در تقسیم‌بندی این بودجه، تگزاس و کالیفرنیا که به‌عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت‌‌های آمریکا، هرکدام به‌ترتیب رقمی در حدود ۳.۱ و ۱.۹ میلیارد دلار دریافت خواهند کرد. از طرفی نام ایالت‌های کم‌جمعیت‌تر هم در صدر لیست دریافت‌کنندگان این بودجه قرار دارد. به‌عنوان نمونه، ایالت‌های ویرجینیا، آلاباما و لوئیزیانا هم که دارای مناطق دورافتاده هستند، بودجه را دریافت خواهند کرد.

سرمایه‌گذاری 42 میلیارد دلاری

سرمایه‌گذاری 42 میلیارد دلاری

در تعدادی از ایالت‌ها، مناطق دورافتاده و نقاط کور از نظر دسترسی به اینترنت دیده می‌شود که نیاز به توسعه زیرساخت‌های لازم برای آن‌ها دارند. اختصاص چنین بودجه‌ای این امکان را خواهد داد تا عموم مردم بتوانند حتی در نقاط دورافتاده هم به اینترنت دسترسی یابند یا در صورتی که شبکه اینترنت آن‌ها ضعیف است، ارتقا پیدا کند. به همین جهت دولت فدرال در این فاز ۴۲ میلیارد دلار بین ۵۰ ایالت و استان تقسیم خواهد کرد.

تا سال ۲۰۳۰ این بودجه قرار است برای دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت مصرف شود. لازم به ذکر است که این طرح تحت عنوان برنامه دسترسی به اینترنت پرسرعت برای عموم از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است که در آن سال بودجه‌ای یک تریلیون دلاری برای آن به تصویب رسیده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد دلاری آمریکا در زمینه اینترنت پرسرعت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.